اخبار کوتاه و اتفاقات رمزدارایی‌ها در شهریور ۱۴۰۲

اخبار کوتاه و اتفاقات رمزدارایی‌ها از هک صرافی کوینکس و به‌سرقت رفتن ۵۴ میلیون دلار رمزارز در جهان تا کاهش تعرفه برق ماینینگ توسط توانیر در ایران

کوینکس هک شد؛ ۵۴ میلیون دلار رمزارز به سرقت رفت

۲۱ شهریور ۱۴۰۲ بود که خبرهایی غیررسمی درباره هک احتمالی صرافی کوینکس (CoinEx) و سرقت میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال از این پلتفرم در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شد. پس از آن بود که صفحه کوینکس در توییتر این خبر را تایید کرد. تیم کوینکس مدعی شد مبلغ سرقت‌شده تنها بخش «بسیار کوچکی» از دارایی‌های این صرافی است و تاکید کرد که «دارایی کاربران دست‌نخورده باقی‌ مانده و در امنیت به سر می‌برد». هرچند بلافاصله پس از این خبر، تیم آنها وعده داد که «ضرر و زیان اشخاص آسیب‌دیده از این هک» را به‌صورت ۱۰۰درصدی پرداخت می‌کند. آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد رقم دارایی‌های سرقت‌شده از کوینکس، بیش از ۵۳ میلیون دلار است. هک صرافی کوینکس همچنین از آن‌جایی اهمیت دارد که وجود برخی سیاست‌ها در ایران باعث رونق صرافی‌های خارجی شده است و این پلتفرم هم با وجود هشدارهای کارشناسی مبنی‌بر ناامنی، کاربران ایرانی زیادی دارد.

عناوین این مقاله:

چین به‌دنبال پیاده‌سازی سیستم اعتبار اجتماعی خود در متاورس است

 اخبار کوتاه،چین به‌دنبال سیستم اعتبار اجتماعی خود در متاورس است

چین به‌دنبال پیاده‌سازی سازوکاری شبیه سیستم اعتبار اجتماعی خود در دنیای متاورس (Metaverse)  و سایر جهان‌های مجازی آنلاین است. طبق گزارش پلیتیکو، شرکت مخابراتی دولتی «چاینا موبایل» (China Mobile) طرحی را برای ایجاد یک شناسه دیجیتالی برای همه کاربران جهان‌های متاورس پیشنهاد کرده که بر اساس مشخصه‌های طبیعی و اجتماعی افراد کار می‌کند. این شناسه‌ها با هدف حفظ نظم و امنیت دنیای مجازی ایجاد می‌شوند و حاوی اطلاعات شخصی ازجمله شغل افراد هستند. این شناسه‌های دیجیتال به‌طور دایم ذخیره و با مقامات به اشتراک گذاشته می‌شود.

منبع:  cointelegraph.com

سناتور دیویدسون خواستار برکناری گری گنسلر شد

سناتور «وارن دیویدسون» (Senator Davidson)، نماینده کنگره ایالات متحده، پس از دومین شکست بزرگ کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در دادگاه فدرال، بار دیگر خواستار برکناری «گری گنسلر» (gary gensler)، رییس این نهاد شد. این نماینده با انتقاد از اقدامات گنسلر علیه صنعت ارزهای دیجیتال گفت که شواهد بیشتری مبنی‌بر خودسرانه و بی‌پایه‌ بودن اقدامات او در کمیسیون بورس و اوراق بهادار وجود دارد. پس از رای دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده به نفع ریپل، این دومین بار طی دو ماه اخیر است که گنسلر و تیمش در دادگاه شکست می‌خورند.

منبع: beincrypto.com

اداره تحقیقات فدرال، ۱.۷ میلیون دلار ارز دیجیتال را مصادره کرده است

یک پرونده جدید از سوی اداره تحقیقات فدرال (FBI) نشان می‌دهد که این آژانس در سال جاری نزدیک به ۱.۷ میلیون دلار ارز دیجیتال را مصادره کرده است.  در این سند آمده: «دفتر تحقیقات اطلاع می‌دهد که اموال فهرست‌‌شده برای مصادره به‌دلیل نقض قوانین فدرال توقیف شده است.» بیشتر توقیف‌ها شامل اتریوم بوده و دیگر ارزهای دیجیتال ارزشی ۸۰۰ هزار دلاری داشته است. این آژانس اتریوم به ارزش ۴۶۳ هزار دلار را در ناحیه شرقی ویرجینیا توقیف کرده که بزرگترین مصادره این لیست است.  از بین تمام ایالت‌های ایالات متحده، فلوریدا و ویرجینیا بیشترین دارایی‌های دیجیتال مصادره‌شده را داشتند.

منبع: theblock.co

عضو هیئت‌رییسه مجلس: تعداد کاربران نباید ملاک مجوزدهی به صرافی رمزارز باشد

«محمد رشیدی» عضو هیئت‌رییسه‌ مجلس
«محمد رشیدی» عضو هیئت‌رییسه‌ مجلس

«محمد رشیدی» عضو هیئت‌رییسه‌ مجلس درباره نظارت بر فضای ارزهای دیجیتال در کشور گفت: «با توجه به گردش مالی زیاد در حوزه رمزارز در کشور باید ناظری همچون بانک مرکزی روی این موضوع تعیین شود تا مردم یک‌مرتبه دچار ضررهای جدی نشده و شاهد تکرار تجربیات تلخ اقتصادی گذشته نباشیم.» او همچنین درباره ضرورت وجود قانونی مشخص برای نظارت بر صرافی‌های داخلی ارز دیجیتال گفت: «این موضوع را در مجلس دنبال‌‌ می‌کنیم و در همین راستا جلسات نظارتی هم تشکیل شده است. کمیسیون اقتصادی با جدیت دنبال به سرانجام رساندن این موضوع است، اما نباید ملاک‌هایی چون تعداد کاربر برای دادن مجوز مطرح باشد بلکه اولویت، داشتن فعالیت مالی شفاف، پرداخت مالیات و التزام به قوانین و مقررات است.»

منبع: تسنیم

بنیان‌گذار کاردانو: شکایت‌های SEC از ارزهای دیجیتال، حرکت سیاسی است

پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق‌بهادار آمریکا (SEC) از صرافی‌هایی چون بایننس و کوین‌بیس مبنی‌بر این‌که آن‌ها اوراق‌بهادار ثبت‌نشده را پشتیبانی می‌کنند، چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیان‌گذار کاردانو (ADA) که یکی از این ارزهای دیجیتالی بود، گفت که این موضوع به‌جای قوانین اوراق بهادار، یک موضوع سیاسی است. او توضیح داد: «کمیسیون تنها می‌تواند شکایت کند و بعد از این‌که این شکایت‌ها وارد مراحل قانونی بالاتر می‌شود، همانند اتفاقی که با ریپل افتاد،‌ با شکست روبه‌رو می‌شود.»

منبع: coinedition.com

تهدید استیبل‌کوین‌ها علیه غول‌های پرداخت مانند ویزا و پی‌پل

به گزارش هفته‌نامه بارونز، استیبل‌کوین‌های وابسته‌به دلار تهدیدی برای شرکت‌های پرداخت بزرگ مانند ویزا و پی‌پل هستند. در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۱تریلیون دلار تراکنش‌ در بلاک‌چین با استفاده از استیبل‌کوین‌ها انجام شده است. حدود ۲۵ میلیون کیف‌پول بیش از یک دلار استیبل‌کوین دارند که موجودی ۸۰ درصد از آن‌ها ۱۰۰ دلار یا کمتر است. برای مقایسه، بانکی با ۲۵ میلیون حساب، پنجمین بانک بزرگ در ایالات متحده خواهد بود. تعداد انبوه این کیف‌پول‌ها با دارایی‌های کوچک نشان‌دهنده پتانسیل استیبل‌کوین‌ها برای ارایه خدمات مالی جهانی به مشتریانی است که موسسه‌های مالی سنتی از آن‌ها حمایت نمی‌کنند.

منبع: beincrypto.com

وزیر اقتصاد: ارزهای دیجیتال باید به رسمیت شناخته شوند

«احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی
«احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی

«احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشستی با فعالان حوزه تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال گفت: «در حوزه رمزارزها آیین‌نامه‌ای تهیه شد اما با ملاحظات مختلف دستگاه‌ها این آیین‌نامه مشمول مرور زمان شد. ما در محور رسمیت بخشیدن به حوزه رمزارزها و دارایی‌های دیجیتال تلاش می‌کنیم و دوست داشتیم این اتفاق در سال اول دولت رخ دهد. اصرار داریم در زمان حسابرسی شرکت‌ها، دارایی‌های نامشهود مورد توجه قرار بگیرد.» خاندوزی همچنین به‌تازگی با اشاره به پرمناقشه بودن رمزارزها گفت: «امروزه اگر فردی قصد استخراج رمزارز داشته باشد می‌تواند طی مراحلی به‌صورت رسمی استخراج را انجام دهد. این‌که رمزارز تولیدشده به چه ترتیبی قرار است مبادله یا ذخیره شود، هم موضوعی است که جزییات آن در لایحه بعدی مورد تصویب قرار خواهد گرفت.»

منبع: تسنیم

یک مقام دولتی در چین به‌دلیل استخراج ‌بیت‌کوین به حبس ابد محکوم شد

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های محلی، دادگاه، «شیائو یی» (Xiao Yi)، نایب‌رییس و عضو پیشین حزب کنفرانس مشورتی سیاسی استان جیانگشی را به اتهام سواستفاده از قدرت و اداره یک شرکت استخراج ‌بیت‌کوین (BTC) به ارزش حدود ۳۲۹ میلیون دلار، به حبس ابد محکوم کرد. شرکت «جیومو گروپ جنسیس» که در مقطعی بیش از ۱۶۰ هزار دستگاه استخراج ‌بیت‌کوین را اداره می‌کرد، در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ از یارانه برق شهر فوژو سواستفاده کرده است. به گفته دادستانی، این شرکت استخراج در طی این مدت، ۱۰درصد از کل مصرف برق فوژو را استفاده کرده است.

منبع: cointelegraph.com

راه‌اندازی مرکز ۳۵۰‌ میلیون دلاری استخراج رمزارز در عمان

استخراج رمزارز در عمان

وزارت حمل‌ونقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان، یک مرکز جدید میزبانی داده و استخراج ارزهای دیجیتال در منطقه آزاد صلاله با مشارکت شرکت «اگزاهرتز» (Exahertz) افتتاح کرده است. پس از معرفی اولین سایت استخراج به ارزش ۳۹۰ میلیون دلار در نوامبر ۲۰۲۲، این دومین مرکزی است با هزینه ۳۵۰ میلیون دلاری در این کشور راه‌اندازی شده است. «سم فدوس» (Sam Fedows)، مدیرعامل اگزاهرتز اعلام کرد که مرکز استخراج صلاله بخش آزمایشی پروژه راه‌اندازی شبکه‌ای گسترده‌ از مراکز مبتنی‌بر بلاک چین در آینده نزدیک در عمان است.

منبع: cryptopotato.com

آسیا، سودآورترین منطقه برای استخراج انفرادی بیت‌کوین

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آسیا، باوجود تغییرات قابل‌توجه در هزینه برق میان کشورهای مختلف آن، کمترین هزینه متوسط استخراج ‌بیت‌کوین (BTC) را برای ماینرهای انفرادی دارد. میانگین هزینه برق خانگی مورد نیاز برای استخراج یک ‌بیت‌کوین در جهان ۴۶،۲۹۱.۲۴ دلار است، درحالی‌که در آسیا به‌طور متوسط ۲۰،۶۳۵.۶۲ دلار هزینه دارد. کمترین هزینه استخراج یک ‌بیت‌کوین برای یک ماینر انفرادی با ۲۶۶.۲ دلار به لبنان و بیشترین با ۶۴،۱۱۱.۰۲ دلار به ژاپن تعلق دارد. ایران نیز با ۵۳۲.۰۴ دلار هزینه برق خانگی برای استخراج یک ‌بیت‌کوین، پس از لبنان در جایگاه دوم سودآورترین کشورها قرار دارد. این گزارش برق مورد نیاز برای استخراج یک ‌بیت‌کوین را ۲۶۶،۰۰۰ کیلووات ساعت تخمین زده است.

منبع: news.bitcoin.com

امکان ارسال ارز دیجیتال برای ۹ کشور آمریکای لاتین توسط بایننس

بایننس پلتفرم جدیدی راه‌اندازی کرده است که امکان انتقال ارز دیجیتال از بایننس‌پی را در ۹ کشور آمریکای لاتین فراهم می‌کند. این پلتفرم ابتدا در کلمبیا، هندوراس، گواتمالا، آرژانتین، کاستاریکا، پاراگوئه، جمهوری دومینیکن، پاناما و مکزیک در دسترس خواهد بود. کاربران در ۹ کشور می‌توانند در اولین مرحله از راه‌اندازی، وجوه خود را به حساب‌های بانکی در کلمبیا و آرژانتین ارسال کنند.

منبع‌: theblock.co

کایکو: درحال‌حاضر نوسان قیمت ‌بیت‌کوین و اتریوم از نفت کمتر است

کایکو

داده‌های گزارش جدید کایکو نشان می‌دهد که شاخص‌های نوسان ۹۰ روزه قیمت بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) به پایین‌ترین سطح خود در چند سال اخیر کاهش یافته‌ و به‌ترتیب به ۳۵ و ۳۷ درصد رسیده‌اند. درحال‌حاضر نوسان این دو ارز دیجیتال از شاخص نوسان ۴۱ درصدی نفت کمتر است. تحلیل‌گر کایکو با اشاره به غیرعادی‌بودن شرایط کنونی بازار، خاطرنشان کرد که نوسانات ‌بیت‌کوین با تداوم بلوغ آن به‌عنوان یک دارایی، به‌میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است.

منبع: decrypt.co

سناتور لومیس: مسوولیت تدوین مقررات ارز دیجیتال برعهده کنگره است

«سینتیا لومیس» (Cynthia Lummis)،سیاستمدار آمریکایی و سناتور ایالات متحده از وایومینگ است
«سینتیا لومیس» (Cynthia Lummis)،سیاستمدار آمریکایی و سناتور ایالات متحده از وایومینگ است

سناتور «سینتیا لومیس» (Cynthia Lummis)، یکی از مدافعان برجسته ارزهای دیجیتال، به‌همراه جمعی از سازمان‌های لابی‌گری ویژه ارزهای دیجیتال و چند چهره علمی در ایالات متحده، درخواست رد شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از صرافی کوین‌بیس را به دادگاه ارایه کرد. لومیس معتقد است مسوولیت تدوین مقررات ارز دیجیتال برعهده کنگره است نه SEC و تاکید می‌کند که SEC با تلاش برای برچسب زدن تقریبن تمام دارایی‌های دیجیتال به‌عنوان اوراق بهادار، از وظایف خود فراتر رفته که بیش از صلاحیت این آژانس است.

منبع: bitcoinist.com

پی‌پل از راه‌اندازی استیبل‌کوین دلاری خبر داد

شرکت «پی‌پل» (PayPal) از عرضه اولین استیبل‌کوین (Stablecoin) خود به‌نام «پی‌پل یو‌اس‌دی» (PYUSD) خبر داد. این استیبل‌کوین جدید که با پشتوانه دلار آمریکا توسط شرکت «پکسوس» (Paxos) صادر می‌شود، توسط سپرده‌های دلاری، اوراق کوتاه‌مدت خزانه‌داری و دارایی‌های معادل پول نقد پشتیبانی خواهد شد. پی‌پل یو‌اس‌دی به‌زودی در اختیار مشتریان ایالات متحده قرار خواهد گرفت. این استیبل‌کوین، همچنین همیشه قابل بازخرید با دلار آمریکا خواهد بود و می‌توان آن را با سایر ارزهای دیجیتال در این پلتفرم مالی مبادله کرد. پی‌پل خاطرنشان کرد که این استیبل‌کوین در آینده نزدیک به‌عنوان یک روش پرداخت برای خریدهای مختلف در دسترس خواهد بود.

منبع: cointelegraph.com

مدیرعامل سابق FTX به زندان منتقل شد

به‌دنبال لغو قرار وثیقه توسط قاضی پرونده FTX، «سم بنکمن فرید» (Sam Bankman-Fried)، مدیرعامل سابق این صرافی به زندان منتقل شد. دلیل این تصمیم دادگاه تلاش‌های بنکمن فرید برای انجام مذاکرات پنهانی با شاهدان پرونده صرافی FTX عنوان شده است. مدیرعامل سابق این صرافی باید تا آغاز مرحله بعدی محاکمه خود در ماه اکتبر (مهر) در زندان بماند.

منبع: decrypt.co

جان دیتون: SEC با شکایت از ریپل، فرصت ۳ سال رشد را از آن گرفت

جان دیتون

کمیسیون بورس و اوراق‌بهادار آمریکا (SEC) با این استدلال که بیشتر ارزهای دیجیتال اوراق بهادار هستند، در سال ۲۰۲۰ از ریپل شکایت کرد. این دعوی در سال ۲۰۲۳ بالاخره به‌نفع ریپل تصمیم‌گیری شد. در حالی‌که این تصمیم به‌عنوان یک پیروزی ریپل‌لبز توصیف شد، توکن XRP نیز افزایش قابل توجهی را ثبت کرد. حال «جان دیتون» (John Deaton)، وکیل مشهور، می‌گوید شکایتی که توسط کمیسیون ارایه شده است، فرصت سه سال رشد ریپل را به سرقت برده و باعث شده بسیاری از صرافی‌های بزرگ مانند کوین‌بیس، این توکن را از لیست خود حذف کنند.

منبع: en.bitcoinsistemi.com

نماینده کنگره: ممنوعیت CBDC برای آینده فین‌تک در آمریکا ضروری است

«وارن دیویدسون» (Warren Davidson)، نماینده کنگره درباره خطراتی هشدار داده است که انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای صنعت فین‌تک در ایالات متحده به همراه دارد. او با انتقاد از ارزهای دیجیتال ملی، بار دیگر بر مخالفت خود را با آن‌ها تاکید کرد. او پیش از این گفته بود که ارز دیجیتال بانک مرکزی، پول را به ابزاری برای اعمال فشار و کنترل تبدیل‌‌ می‌کند و هیچ راهی برای عرضه آن در آمریکا بدون وضع قانون وجود ندارد.

منبع: news.bitcoin.com

گنسلر قرار است در مقابل کنگره پاسخگو باشد

«گری گنسلر» (Gary Gensler)، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)
«گری گنسلر» (Gary Gensler)، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)

«گری گنسلر» (Gary Gensler)، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) قرار است دو بار در برابر کنگره شهادت دهد، یک بار در کمیته بانکی سنا و سپس در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان. این برنامه‌ریزی‌ها به‌دنبال یک سری انتقاد و اتهام قانون‌گذاران به‌ویژه جمهوری‌خواهان به گنسلر است. نماینده «پاتریک مک‌هنری» (Patrick McHenry)، عضو رده‌بندی کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان، از رویکرد گنسلر برای مقررات دارایی‌های دیجیتال به‌عنوان بیش از حد تهاجمی انتقاد کرده است.

منبع: cryptoslate.com

برایان آرمسترانگ: رمزارزها از اولویت‌های رای‌دهندگان انتخابات ۲۰۲۴ خواهد بود

«برایان آرمسترانگ» (Brian Armstrong)، مدیرعامل کوین‌بیس می‌گوید که موضع نامزدهای انتخابات ۲۰۲۴ در قبال ارزهای دیجیتال یکی از اولویت‌های رای‌دهندگان آمریکایی هنگام انتخاب است. او تاکید کرد که سیاست‌مداران آمریکایی در درک میزان نفوذ ارزهای دیجیتال ناتوان هستند. آرمسترانگ گفت: «فکر نمی‌کنم همه در واشنگتن به‌درستی دریافته باشند که بلوک رای‌گیری کریپتو چقدر قدرتمند است. در انتخابات سال ۲۰۲۴ رای‌دهندگان آمریکایی، کاندیداها را مجبور می‌کنند تا از موضع خود درباره ارزهای دیجیتال صحبت کنند». او عقیده دارد حمایت سیاست‌مداران از ارزهای دیجیتال، فرصتی برای به چالش‌کشیدن سیاست‌های فعلی دولت است.

منبع: beincrypto.com

مدیرعامل ریپل: در آمریکا کسب‌وکار رمزارزی ایجاد نکنید!

«برد گارلینگ‌هاوس» (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل (Ripple)
«برد گارلینگ‌هاوس» (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل (Ripple)

«برد گارلینگ‌هاوس» (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل (Ripple) رویکرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای مدیریت بخش ارزهای دیجیتال را «خارج از کنترل» نامید. مدیرعامل ریپل گفت: «مایه تاسف است که بسیاری در جامعه ارز دیجیتال ایالات متحده باید به روند قانونی متوسل شوند تا ثابت کنند کمیسیون خارج از کنترل است و به‌طور مداوم درباره حقایق و قانون اشتباه می‌کند.» او همچنین با اشاره به این‌که ابهامات نظارتی زیادی در حوزه کریپتو در ایالات متحده وجود دارد، اظهار کرد که ایالات متحده یکی از بدترین کشورها برای راه‌اندازی یک سرمایه‌گذاری حوزه ارزهای دیجیتال است و گفت: «تنها کشوری که من شما را به راه‌اندازی کسب‌وکار حوزه ارز دیجیتال در آن تشویق نمی‌کنم، آمریکا است.»

منبع: finbold.com

تام ایمر: بودجه SEC باید محدود شود تا کمتر به جنگ رمزارزها برود

«تام ایمر» (Tom Emmer)، نماینده کنگره
«تام ایمر» (Tom Emmer)، نماینده کنگره

«تام ایمر» (Tom Emmer)، نماینده کنگره، که یکی‌از حامیان ارزهای دیجیتال است، می‌گوید از طرح‌هایی حمایت خواهد کرد که میزان بودجه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) را برای تنظیم دارایی‌های دیجیتال محدود کند؛ زیرا به نظر او، گری گنسلر، رییس کمیسیون از قدرت خود فراتر رفته و با اقدامات اجرایی، دلارهای مالیاتی را «سلاح» می‌کند. او می‌گوید: «گنسلر از اختیارات خود به‌ضرر مردم آمریکا سواستفاده کرده است. کنگره باید از همه ابزارها، از جمله فرآیند بودجه‌دهی، استفاده کند تا گنسلر را محدود کند.»

منبع: dailyhodl.com

توانیر کاهش تعرفه برق ماینینگ را ابلاغ کرد

براساس ابلاغیه توانیر، بهای برق مصرفی مراکز استخراج ماینینگ کاهش یافت و به ۲۶،۲۵۷ ریال برای هر کیلووات ساعت رسید. نرخ جدید برق مصرفی ماینینگ برای سه ماه و از تاریخ ۲۸ مرداد تا ۲۸ آبان امسال در نظر گرفته شده است. این ابلاغیه در تاریخ ۱۴ شهریور از طرف توانیر به شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیرو صورت گرفت. وزارت نیرو پیشنهادی مبنی‌بر حذف عوارض و مالیات ارزش افزوده از تعرفه برق مصرفی استخراج را داشت؛ زیرا صنعت ماینینگ صادرکننده محسوب می‌شود و دریافت این مبالغ برای دولت ایراد حقوقی و شرعی دارد؛ اما به‌دلیل این‌که حذف این دو مورد در صدور قبض ممکن نیست، قرار شد با کاهش نرخ مبنا، مبلغ تمام‌شده شامل عوارض و مالیات ارزش افزوده نشود. البته پیشنهاد دیگر وزارت نیرو، تغییر مبنای محاسبه تعرفه صادراتی از سامانه نیما به سامانه طلا و ارز است که باعث افزایش تعرفه می‌شود و اعمال این دو تغییر کاهش اندکی در نرخ تعرفه را به‌وجود می‌آورد.

منبع: پیوست

در همین رابطه این مصاحبه را نیز بخوانید

لینک کوتاه: https://www.bcamag.com/bit/d1hp
فائزه طاهری
فائزه طاهری
مقاله‌ها: 15

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *