اخبار کوتاه و اتفاقات رمزدارایی‌ها در ماه آذر

اخبار کوتاه و اتفاقات رمزدارایی‌ها از مقررات‌گذاری رمزارزها در ترکیه و استعفای چانگ‌پنگ ژائو از مدیرعاملی بایننس تا انتقاد نمایندگان مجلس از رویکرد بانک مرکزی در قبال رمزارزها

سرمایه‌گذار میلیاردر از نخریدن رمزارز بیت‌کوین ابراز تاسف کرد

استنلی دراکن ‌میلر رمزارز بیتکوین
دراکن‌میلر همچنین به مالکیت خود بر طلا اشاره و خاطرنشان کرد که هر دو دارایی به‌عنوان ذخیره ارزش عمل می‌کنند. استنلی دراکن‌میلر» (Stanley Druckenmiller)

«استنلی دراکن‌میلر» (Stanley Druckenmiller) که ثروت او توسط فوربس حدود ۶.۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، نظرات خود را درباره بیت‌کوین به اشتراک گذاشت و به نقش در حال ظهور آن به‌عنوان یک ذخیره قانونی ارزش، به‌ویژه در میان نسل جوان اذعان کرد. او از این‌که پیشتر روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری نکرده، ابراز تاسف کرد. اگرچه او در حال حاضر هیچ بیت‌کوینی ندارد، اما گفت که باید داشته باشد. دراکن‌میلر همچنین به مالکیت خود بر طلا اشاره و خاطرنشان کرد که هر دو دارایی به‌عنوان ذخیره ارزش عمل می‌کنند، اما به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران جوان بیت‌کوین را به‌دلیل سهولت استفاده ترجیح می‌دهند.

عناوین این مقاله:

منبع: cryptoglobe.com

هنگ‌کنگ به‌دنبال عرضه ETFهای ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاران خرد

کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ‌کنگ، در حال حرکت به سمتی است که اجازه خریدوفروش ETFهای مبتنی‌بر ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاران خرد فراهم می‌کند. «جولیا لئونگ» (Julia Leung)، مدیر اجرایی این رگولاتور اوراق بهادار دراین‌باره گفت: «از پیشنهادهایی استقبال می‌کنیم که با استفاده‌از فناوری‌های نوآورانه، بهره‌وری و تجربه مشتری را بهبود می‌دهند. تا زمانی‌که راه‌حلی برای خطرات این حوزه عرضه شود، خوشحال می‌شویم آن‌ها را امتحان کنیم.»

منبع: coindesk.com

چالش‌ کمیسیون بورس آمریکا در استخدام متخصص ارز دیجیتال

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)
کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در استخدام کارشناسان دارایی ارزهای دیجیتال با مشکلاتی مواجه است. طبق گزارش دفتر بازرس کل (OIG)، چالش‌های مدیریتی و عملکردی که کمیسیون با آن مواجه است، باعث شده این سازمان نتواند متخصص ارز دیجیتال استخدام کند. در این گزارش آمده که قوانین سخت‌گیرانه تضاد منافع، که نداشتن دارایی‌های دیجیتال را الزامی می‌کند، باعث شده بسیاری‌از متخصصان واجد شرایط را از کار در کمیسیون منتفی کند؛ این افراد حاضر نیستند به‌ازای به دست آوردن شغل در کمیسیون، دارایی‌های دیجیتال خود را بفروشند.

منبع: coinedition.com

چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، استعفا داد

«چانگ‌پنگ ژائو» (Changpeng Zhao)، مدیرعامل سابق صرافی رمزارزی بایننس (Binance) مجبور شد از سمت خود کناره‌گیری کند. ژائو به اتهامات مختلفی از جمله پول‌شویی، عدم رعایت مقررات و کمک به کلاه‌برداری‌های کریپتویی متهم شده است. ژائو به جرم خود اعتراف کرده و احتمال زندانی شدن او وجود دارد. این اتهامات توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، اداره تحقیقات فدرال (FBI) و سایر مقامات دولتی مطرح شده است. پیش‌تر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از بایننس به‌دلیل فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده شکایت کرده بود.

منبع: wsj.com

بزرگ‌ترین پروتکل دیفای سولانا از بریتانیا خارج می‌شود

«مَرینید فایننس» (Marinade Finance)، بزرگ‌ترین پروتکل دیفای روی بلاک‌چین سولانا (Solana)، شروع به مسدودکردن دسترسی کاربران در بریتانیا کرده است. مشتریان در هنگام تلاش برای دسترسی‌به وب‌سایت مَرینید با آی‌پی بریتانیا با این پیام مواجه می‌شوند: «به‌دلیل نگرانی‌های مربوط‌به رعایت قوانین و مقررات اعلام‌شده توسط اداره امور مالی انگلستان، دسترسی‌به این سایت در بریتانیا امکان‌پذیر نیست.» مَرینید فایننس حدود ۷۵ هزار کاربر دارد و ارزش کل دارایی‌های آن در این پروتکل بیش از ۲۶۵میلیون دلار است. این رقم برابر با حدود ۷۰درصد از کل سرمایه قفل‌شده در بلاک‌چین سولانا است.

منبع: cointelegraph.com

ترکیه، مقررات ارزهای دیجیتال را در سال ۲۰۲۴ نهایی می‌کند

ارز دیچیتال اقتصاد ترکیه
برنامه سالانه ریاست‌جمهوری ترکیه در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳

پس از انتشار برنامه سالانه ریاست‌جمهوری ترکیه در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳، به نظر می‌رسد نهایی کردن مقررات ارزهای دیجیتال در این کشور یکی از اهداف تعیین‌شده برای سال ۲۰۲۴ باشد. به گفته «مهمت شیمشک» (Mehmet Şimşek)، وزیر اقتصاد ترکیه، این کشور با هدف خروج از لیست خاکستری اف‌ای‌تی‌اف (FATF) قصد دارد ارزهای دیجیتال را قانون‌گذاری کند و قوانین مرتبط‌با این دارایی‌ها در مراحل پایانی ورود به پارلمان ترکیه است. طبق داده‌های یک مطالعه در سال ۲۰۲۲، ترکیه، دومین کشور جهان از نظر جست‌وجوی عبارت‌های مرتبط‌با ارز دیجیتال است.

منبع: cointelegraph.com

نسل جوان ایالات‌متحده، آینده را در ارزهای دیجیتال می‌بینند

گزارش جدید کوین‌بیس (Coinbase) درباره وضعیت ارزهای دیجیتال، ناامیدی نسل‌های جوان (Gen Z و Millennials) را از رویای سنتی آمریکا و سیستم مالی آشکار کرده است؛ آن‌ها به‌جای پیروی از مسیرهای مرسوم، در حال ساخت مدل‌های جدیدی از کار، مالکیت و امور مالی هستند که انعطاف‌پذیرتر است و به واسطه‌های قدیمی متکی نیست. این گزارش جدید که با پرسش‌نامه‌ای از نسل جوان کاربران کوین‌بیس به‌دست آمده، اعلام می‌کند حدود ۳۸ درصد از نسل‌های جوان، ارز دیجیتال و بلاک‌چین را فرصت‌های اقتصادی فراتر از امور مالی سنتی می‌دانند. حدود ۳۸ درصد نیز ارز دیجیتال را به‌عنوان آینده مالی می‌دانند. بر اساس این گزارش، ۵۱ درصد مایل‌به حمایت از نامزدهای ریاست جمهوری هستند که از ارزهای دیجیتال در انتخابات ۲۰۲۴ حمایت کنند.

منبع: cointelegraph.com

استراتژیست بلومبرگ: بیت‌کوین می‌تواند جایگزین شمش طلا شود

«مایک مک‌گلون» (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد بلومبرگ، دیدگاه خود را درباره این‌که چرا بیت‌کوین نسبت‌به طلا بیشتر در حال رشد بوده و بیت‌کوین ممکن است در نهایت «جایگزین شمش» شود، به اشتراک گذاشت. او در پست ایکس خود نوشت که بیت‌کوین در حال پیروزی بر طلا است، زیرا انتظارات برای ETFهای بیت‌‌کوین اسپات افزایش یافته، درحالی‌که دارایی‌ها در صندوق‌های مبادله‌ای مبتنی‌بر طلا به‌شدت در حال کاهش است. مک‌گلون گفت همه این‌ها ممکن است نشانه این باشد که بیت‌کوین به‌تدریج جایگزین شمش طلا شود. با این حال، به گفته او، با توجه‌به وضعیت کنونی اقتصادی و سیاسی، نگاه‌ها به طلا صعودی است.

منبع: u.today

حامی بیت‌کوین، برنده انتخابات ریاست‌جمهوری آرژانتین شد

«خاویر مایلی» (Javier Milei)، لیبرترین و حامی بیت‌کوین، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور با شکست رقیب خود «سرجیو ماسا» (Sergio Massa)، پیروز شد. مایلی یکی از منتقدان بانک مرکزی است و از آن به‌عنوان مکانیسمی یاد کرده که سیاستمداران توسط آن با استفاده‌از مالیات تورمی از مردم کلاه‌برداری می‌کنند. او از بیت‌کوین به‌عنوان حرکتی در جهت بازگشت پول به خالق اصلی آن، یعنی بخش خصوصی یاد می‌کند.

منبع: cointelegraph.com

تلاش یک نماینده پارلمان آلمان برای تبدیل بیت‌کوین به پول قانونی

«جوآنا کوتار» (Joana Cotar)، عضو پارلمان مرکزی فدرال آلمان، حمایت خود را از به‌رسمیت‌شناختن بیت‌کوین به‌عنوان پول قانونی اعلام کرده است. او یکی از مخالفان سرسخت یورو دیجیتال است و عقیده دارد که ماهیت غیرمتمرکز بیت‌کوین آن را به دارایی مناسب‌تری برای آلمان تبدیل می‌کند که آزادی مالی و حریم خصوصی را نیز افزایش می‌دهد. کوتار به‌دنبال ایجاد یک روند بررسی مقدماتی برای چهارچوبی قانونی است که بیت‌کوین را به‌عنوان پول قانونی در آلمان به رسمیت می‌شناسد. به گفته او، یورو دیجیتال می‌تواند به بانک‌های مرکزی در حوزه مالکیت و پرداخت‌ها قدرت بیشتری دهد و همچنین آزادی افراد را زیر سوال برد.

منبع: cointelegraph.com

رییس صندوق بین‌المللی پول: CBDC می‌تواند جایگزین پول نقد شود

کریستالینا جورجیوا
«کریستالینا جورجیوا» (Kristalina Georgieva)، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول

«کریستالینا جورجیوا» (Kristalina Georgieva)، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول، در سخنرانی‌اش در جشنواره فین‌تک سنگاپور گفت: «ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) می‌توانند جایگزین پول فیزیکی شوند، به‌ویژه در اقتصادهایی که توزیع پول نقد پرهزینه است». او افزود: «دولت‌ها در سراسر جهان این ارزها را به‌عنوان ابزاری می‌بینند که می‌تواند از طریق ارایه خدمات به افرادی که به بانک دسترسی ندارند، به دیجیتالی‌سازی پرداخت‌ها، بهبود کارایی پرداخت‌های برون‌مرزی و کمک‌به شمول مالی کمک کند».

منبع: coindesk.com

سم بنکمن‌فرید در هر ۷ اتهام کلاهبرداری مجرم شناخته شد

هیئت‌منصفه دادگاه، «سم بنکمن‌فرید» (Sam Bankman-Fried)، بنیان‌گذار صرافی FTX را برای هر هفت مورد اتهام کلاه‌برداری مجرم شناخت. او به انجام کلاه‌برداری علیه مشتریان FTX و وام‌دهندگان آلامدا ریسرچ، توطیه برای ارتکاب کلاه‌برداری اوراق بهادار، توطیه برای انجام کلاه‌برداری کامودیتی‌ها علیه سرمایه‌گذاران FTX و توطیه برای ارتکاب پول‌شویی محکوم شده است. بنکمن‌فرید نسبت‌به این اتهامات که همگی‌ به فروپاشی صرافی FXT و شرکت سرمایه‌گذاری آلامدا در سال گذشته منجر شد، اظهار بی‌گناهی کرده است. با صدور حکم او، بنکمن-فرید با حداکثر ۱۱۵ سال زندان مواجه است، اما کارشناسان حقوقی در حال بررسی این موضوع هستند که واقعن چه‌مدت در زندان خواهد بود. «رناتو ماریوتی» (Renato Mariotti)، دادستان سابق فدرال، به CNBC گفت که به‌احتمال او ۲۰ تا ۲۵ سال آینده عمر خود را در زندان می‌گذراند.

منبع: cnbc.com

قزاقستان ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را راه‌اندازی کرد

«بینور ژالنوف» (Binur Zhalenov)، رییس شرکت ملی پرداخت قزاقستان، از راه‌اندازی رسمی تنگه دیجیتال، ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور، برای بازار خرده‌فروشی خبر داد. طبق گزارش رسانه‌های محلی، او با وعده توسعه یک پلتفرم عظیم در سال ۲۰۲۴، اولین تراکنش را با ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور انجام داده است. به گفته ژالنوف، قزاقستان برای یکپارچه‌سازی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود در کارت‌های بانکی با ویزا، مسترکارت و همچنین بانک‌های محلی همکاری کرده است. او خاطرنشان کرد که این همکاری‌ها امکان پرداخت با تنگه دیجیتال در هر نقطه در جهان را با استفاده‌از اپل‌پی، سامسونگ‌پی و دیگر ابزار‌ها فراهم می‌کند.

منبع: cointelegraph.com

طرح مالیات بر عایدی سرمایه دوباره در مجلس بررسی می‌شود

محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت گزارش این کمیسیون جهت رفع ایرادات شورای نگهبان از طرح مالیات بر عایدی سرمایه آماده است و به‌زودی در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد. او گفت: «بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در زمینه رفع ایرادات شورای نگهبان درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه در نوبت نخست قرار دارد و امیدواریم درصورت تایید نهایی شورای نگهبان، قانون مالیات بر عایدی سرمایه در آذرماه ابلاغ شود.» گفتنی است در نسخه ابتدایی این طرح که توسط شورای نگهبان به آن ایراداتی گرفته شده بود، «انواع رمز‌پول و رمز‌دارایی» در فهرست دارایی‌هایی قرار گرفته بودند که انتقال آن‌ها مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

منبع: خانه ملت

درخواست قانون‌گذاران آمریکا برای بازنگری در قوانین مالیات رمزارز ها

گروهی از نمایندگان فراحزبی مجلس ایالات متحده از وزارت خزانه‌داری خواسته‌اند تا طرح پیشنهادی مالیات بر دارایی‌های دیجیتالی را بازبینی کند. این قانون‌گذاران از آن‌دسته از وکیلان حمایت می‌کنند که طرح مالیاتی پیشنهادی را خطرناک و برخلاف قانون می‌خوانند. این گروه در بیانیه‌ای خطاب به دستیار وزیر خزانه‌داری ایالات متحده نوشتند: «تعریف بسیار گسترده مقررات پیشنهادی از «کارگزار دارایی دیجیتال» و تعریف نارسا از «دارایی دیجیتال»، تهدیدی برای ادامه حیات بخش بزرگی از اکوسیستم ارزهای دیجیتال در ایالات متحده است».

منبع: coindesk.com

ارزهای دیجیتال، دومین دارایی محبوب برای سرمایه‌گذاری در فرانسه

ارزهای دیجیتال، دومین دارایی محبوب برای سرمایه‌گذاری در فرانسه
ارزهای دیجیتال دومین دسته محبوب دارایی برای سرمایه‌گذاری در میان شهروندان فرانسوی هستند.

نتایج نظرسنجی «سازمان همکاری و توسعه اقتصادی» (OECD) که توسط رگولاتور بازارهای مالی فرانسه منتشر شد، نشان می‌دهد که ارزهای دیجیتال دومین دسته محبوب دارایی برای سرمایه‌گذاری در میان شهروندان فرانسوی هستند. طبق این نظرسنجی، ۹.۴ درصد از مردم فرانسه ارزهای دیجیتال نگهداری می‌کنند که تنها ۱.۳ درصد کمتر از دسته‌ای است که صندوق‌های املاک و مستغلات، محبوب‌ترین نوع دارایی برای سرمایه‌گذاری در این کشور را در اختیار دارند. حدود ۲.۸ درصد از پاسخ‌دهندگان نیز اعلام کردند که NFT دارند.

منبع: cointelegraph.com

بازدهی بهتر بیت‌کوین نسبت‌به طلا در سال ۲۰۲۳

بر اساس گزارش هفتگی گلس‌نود (Glassnode)، بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در برابر طلا و شاخص دلار آمریکا (USD) بازدهی و افزایش بهتری داشته‌اند. بر اساس این گزارش، بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ نسبت‌به طلا ۹۳ درصد افزایش قیمت و اتریوم ۳۹ درصد افزایش یافته است. این عملکرد قوی در بحبوحه افزایش عدم اطمینان جهانی انجام می‌شود و به‌احتمال، چشم بسیاری از سرمایه‌گذاران سنتی را به‌خود جلب می‌کند.

منبع: zycrypto.com

انتقاد پورابراهیمی از بانک مرکزی: نباید رمزارزها را از اساس نفی کرد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، با انتقاد از نگاه بانک مرکزی به حوزه رمزارزها، گفت که باید از ظرفیت رمزارزها برای نظام اقتصادی استفاده کرد. محمدرضا پورابراهیمی گفت: «نمی‌توان کشور را در حوزه رمزارزها مسکوت گذاشت و حتمن باید از این حوزه برای رفع شرایط تحریمی استفاده کرد. اشتباه بانک‌ مرکزی است که بخواهد مسیری را در ره‌نگاشت رمزارزها تعریف کند که موضوع رمزارزها را از اساس نفی کند. ما دولت را محدود نکردیم و دولت می‌تواند در ذیل قوانین موجود آیین‌نامه‌های اجرایی مناسبی را برای رمزارزها تعیین کند.» او همچنین ابراز امیدواری کرد که در صورت توافق با دولت، تا پیش از اتمام دوره یازدهم مجلس، موضوع رمزارزها را قانون‌مند کنند. گفتنی است بانک مرکزی به‌تازگی در تدوین سند ره‌نگاشت فین‌تک، به سیاست عدم ترویج ارزهای دیجیتال اشاره کرد.

منبع: فردای اقتصاد

جا گرفتن رمزارزها در اولویت‌ مردم ایران برای سرمایه‌گذاری

ایسپا در پرسش‌نامه‌ای از ۱۲ هزار نفر از مردم بالای ۱۵ سال ایران به روش مصاحبه حضوری پرسیده «اگر شرایط مالی شما به گونه‌ای باشد که بتوانید پس‌انداز کنید، ترجیح می‌دهید پس‌انداز خود را چگونه مدیریت کنید؟» طبق یافته‌های این نظرسنجی، ۳۳.۳ درصد از مردم ایران گفته‌اند اگر پس‌اندازی داشته باشند ترجیح می‌دهند در زمین و مسکن سرمایه‌گذاری ‌کنند؛ ترجیح ۲۰.۷ درصد مردم خرید طلا و سکه است؛ ۱۵.۵ درصد اشتغال‌زایی و کارآفرینی ­می‌کنند؛ ۱۵.۲ درصد گفته‌اند در بانک پس‌انداز می‌کنند، ۲.۷ درصد دلار و ارز می‌­خرند؛ ۲.۷ درصد در بازار خودرو، ۱.۳ درصد در بورس و ۱.۳ درصد در رمزارزها و بازارهای جهانی سرمایه‌گذاری می‌­کنند.

طاهری: با اعمال محدودیت‌های غیرکارشناسی در حوزه رمزارزها مخالفیم

نایب‌رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با هر نوع تصمیم غیرکارشناسی که سرمایه‌های ملی را از کشور خارج کند و دارایی‌های مردم را به خطر بیندازد، مخالف است. مصطفی طاهری اظهار کرد: مردم کشور در سطح بالایی از رمزارزها استفاده می‌کنند و اکنون این حوزه به یک ظرفیت کم‌نظیر در ایران تبدیل شده است که باید از آن در جهت توسعه بهره ببریم. وی ادامه داد: با توجه‌به این گستردگی کاربری در بین مردم، اعمال محدودیت غیرکارشناسی و عجولانه، کشور را متضرر خواهد کرد که مجلس را نسبت‌به عواقب آن نگران کرده است. نماینده مجلس با تاکید بر اهمیت رمزارزها در کشور گفت: نگاه‌های سلبی و ایجاد محدودیت‌ها از طرف بعضی نهادها علیه کاربران رمزارزها در شرایط جنگ اقتصادی، نوعی خودزنی ناشیانه است؛ حوزه بلاک‌چین و رمزارزها اکنون لبه فناوری است و بی‌توجهی به آن باعث عقب‌ماندگی کشور از امارات، عربستان و ترکیه می‌شود. این نماینده مجلس با اشاره به نگرانی‌های عمومی از محدودیت‌ها گفت: هر نوع محدودیت کاربر را به سمت پلتفرم‌های ناامن خارجی هدایت می‌کند که نتایج خطرناکی را برای مردم و کشور در پی دارد.

 منبع: برنا

زارع:‌ رمزارزها می‌توانند عامل برد ما در اقتصاد دیجیتال باشند

رییس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس گفت: ظرفیت‌های استثنایی حوزه رمزارز را با یک سری تصمیمات غیراصولی نباید از بین برد؛ توسعه این بخش می‌تواند کشور را در اقتصاد دیجیتال به موفقیت مطلوب برساند.  رحیم زارع با اشاره‌به توسعه سریع خدمات و فناوری‌های مرتبط‌به رمزارزها در کشورهای منطقه در مقایسه با ایران گفت: اعمال محدودیت‌هایی از‌قبیل واریز ۲۵ میلیون تومانی برای هر فرد در روز، از نظر فعالان این حوزه تصمیمات غیرکارشناسی است. زارع با بیان این‌که اقدامات سلبی موجب تضعیف سکوهای داخلی می‌شود، گفت: چنین اقداماتی در آینده موجب خروج سرمایه‌های مالی و دانش‌افزار از کشور خواهد شد که نه‌تنها کسب‌و‌کارهای فناورانه داخلی را تضعیف می‌کند، بلکه کنترل را از نیز دست ما خارج می‌کند و امنیت داده‌ها و دارایی‌های مردم نیز به‌دلیل همین عدم کنترل به خطر می‌افتد.

منبع: ایرنا

قادری: اهمیت رمزارزها برای مجلس محرز شده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بسیاری از جوانان و فعالان این حوزه بارها در ملاقات‌های مختلف از ما نمایندگان مجلس می‌خواهند که نهادهایی مثل بانک مرکزی با تصمیمات عجیب برای آن‌ها مانع‌تراشی نکند. جعفر قادری اظهار کرد: اهمیت حوزه رمزارزها در ایران برای مجلس محرز شده است؛ در این زمینه ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی وجود دارد که باید به‌درستی استفاده شود. وی افزود: نگاه مجلس به فناوری‌های مالی و رمزارزها، نگاه آینده‌نگرانه است و ما نمی‌توانیم به حوزه‌ای که در سراسر دنیا مورد توجه بیشتر دولت‌ها قرار گرفته، رفتارهای ناشیانه و کارشناسی‌نشده داشته باشیم. وی‌ همچنین تصریح کرد: گستردگی استفاده مردم از رمز‌ارزها و سکوهای داخلی، نشان می‌دهد که چه ظرفیت کم‌نظیری در این حوزه در کشور داریم و ما در حاکمیت نباید به چنین ظرفیت‌هایی آسیب بزنیم. وی افزود: برای مجلس نظرات تخصصی همه کارشناسان اکوسیستم بلاک‌چین و کریپتوکارنسی ایران اهمیت دارد و این مردم هستند که باید در سایه قوانین و مقررات، نیازهای خود را برطرف کنند.

منبع: تسنیم

در همین رابطه این مصاحبه را نیز بخوانید

لینک کوتاه: https://www.bcamag.com/efd6
تحریریه پژوهشنامه بلاک‌چین
تحریریه پژوهشنامه بلاک‌چین
مقاله‌ها: 12

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *