اخبار کوتاه و اتفاقات رمزدارایی‌ها در ماه دی

اخبار کوتاه و اتفاقات رمزدارایی‌ها از تصویب کلیات طرح «ساماندهی رمزارزش‌ها» و اعطای مجوز سندباکس بازار سرمایه برای توکنایز دارایی‌ها به مزدکس تا ممنوعیت خروج ژائو از آمریکا.

مجوز سندباکس بازار سرمایه برای توکنایز دارایی‌ها به مزدکس اعطا شد

مزدکس به‌عنوان اولین پلتفرم معاملاتی کشور، موفق به دریافت مجوز سندباکس بازار سرمایه برای توکنایز صندوق‌های کاریزما از سازمان بورس و اوراق بهادار شد. در این راستا دبیرخانه شورای راهبری محیط‌های آزمون بازار سرمایه اعلام کرد: «طرح توکن‌سازی صندوق‌های بورسی ارایه‌شده از سوی شرکت توسعه فناوری مالی مزدک (مزدکس) و گروه خدمات مالی کاریزما،‌ مورد تایید شورای عالی بورس قرار گرفت. بدین‌ترتیب مزدکس می‌تواند با همکاری شرکت گروه خدمات مالی کاریزما نسبت‌به توکن‌سازی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های کهربا، کارا و اهرم متعلق‌به شرکت کاریزما و در چهارچوب تعیین‌شده از سوی شورای راهبری، در سکوهای مربوطه برای مدت شش ماه اقدام کند.»

عناوین این مقاله:

سلسیوس به یک شرکت جدید استخراج بیت‌کوین تبدیل می‌شود

 اخبار کوتاه سلسیوس Celsius
یک شبکه همتا به همتا بوده که به منظور سهولت در فرآیند وام گیری و یا وام‌دهی در بازار

پس از دریافت بازخورد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) درباره برخی از جنبه‌های طرح سازماندهی مجدد سلسیوس (Celsius)، این وام‌دهنده ورشکسته به یک شرکت جدید تبدیل خواهد شد که فقط بر استخراج بیت‌کوین (BTC) متمرکز است. قاضی دادگاه ورشکستگی، اجرای این طرح را به هلدینگ فارنهایت (Fahrenheit)، گروهی متشکل از شرکت مدیریت دارایی دیجیتال «آرینگتون کپیتال» (Arrington Capital) و شرکت استخراج «یو‌اس بیت‌کوین کورپ» (U.S. Bitcoin Corp) سپرده است که در ماه مه (اردیبهشت) موفق به خرید سلسیوس شده بودند.

منبع: coindesk.com

بلژیک به‌دنبال راه‌اندازی مجدد پروژه زیرساخت بلاک‌چین در اتحادیه اروپاست

دولت بلژیک

به گفته دولت بلژیک، این کشور قصد دارد تا در دوره ریاست خود بر شورای اتحادیه اروپا در اوایل سال ۲۰۲۴، روند توسعه زیرساخت بلاک‌چین اروپا را سرعت بخشد. هدف از این پیشنهاد تسهیل فرآیند ذخیره‌سازی امن اسناد رسمی مانند گواهینامه رانندگی و سند مالکیت است. «ماتیو میشل» (Mathieu Michel)، وزیر امور خارجه بلژیک در حوزه دیجیتالی‌سازی، دراین‌باره گفت که توسعه یک بلاک‌چین عمومی برای زیرساخت‌های سراسر اتحادیه اروپا در میان چهار اولویت ریاست‌جمهوری آینده این کشور است. میشل پیشنهاد راه‌اندازی مجدد پروژه زیرساخت خدمات بلاک‌چین را مطرح کرده است که توسط کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۸ با همکاری سازمان «یوروپین بلاک‌چین پارتنرشیپ» (European Blockchain Partnership) ایجاد شد.

منبع: cointelegraph.com

رابرت کیوساکی: بازنده نباشید و از سیستم پولی جعلی خارج شوید

«رابرت کیوساکی» (Robert Kiyosaki)، نویسنده تحسین‌شده کتاب «پدر پولدار، پدر فقیر»
رابرت کیوساکی Robert Kiyosaki، نویسنده کتاب «پدر پولدار، پدر فقیر»

«رابرت کیوساکی» (Robert Kiyosaki)، نویسنده تحسین‌شده کتاب «پدر پولدار، پدر فقیر»، از دنبال‌کننده‌های خود خواسته است که سیستم‌های پولی سنتی را کنار بگذارند و در دارایی‌های جایگزین مانند طلا، نقره و بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند. کیوساکی در ایکس نوشت: «بازنده نباشید. از سیستم پولی جعلی خارج شوید. همین حالا وارد طلا، نقره، بیت‌کوین شوید، قبل از اینکه خیلی دیر شود.»

منبع: u.today

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی: بیت‌کوین به‌سمت تبدیل‌شدن به ارز واحد جهانی حرکت می‌کند

طهماسب مظاهری
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷ به مدت یک سال بود

«طهماسب مظاهری»، رییس‌کل اسبق بانک مرکزی گفت: همه، اعم از مسوولان بانک و مردم باید بدانند که ظرف ۱۰ سال آینده به سمت یک ارز واحد جهانی پیش خواهیم رفت که نظام بانکی را متحول خواهد کرد. او با توضیح این‌که «بانکداری الکترونیک» به سه بخش تقسیم می‌شود، گفت که بخش اول بر ارایه خدمات و ابزارهای آنلاین و هوشمند و بخش دوم بر استفاده از پول دیجیتال و غیرفیزیکی تکیه دارد. در بخش سوم بانکداری الکترونیک، پول دیگر تنها دیجیتال نیست و در قالب رمزارزها مطرح می‌شود. مظاهری با تحسین اقداماتی که درباره بخش اول انجام شده است، گفت: در بخشی که کارها با پول دیجیتال جلو می‌رود هم پیشرفت داشته‌ایم و رمزریال طراحی‌شده از سوی بانک مرکزی نیز به سرعت‌‌بخشیدن به این روند کمک خواهد کرد. این اقتصاددان خاطرنشان کرد که نکته مهم بانکداری دیجیتال استفاده از بیت‌کوین و رمزارزها است و رمزارزی که درباره آن صحبت می‌شود به‌سمت تبدیل‌شدن به ارز واحد جهانی حرکت خواهد کرد.

منبع: ارز دیجیتال

رابرت اف‌کندی جونیور: بیت‌کوین برای آزادی تراکنش‌ها، برازنده‌ترین راه‌حل است

رابرت اف‌کندی جونیور
«رابرت اف‌کندی جونیور»مجری رادیو، فعال محیط زیست، نویسنده و وکیل متخصص در حقوق محیط زیست است

«رابرت اف‌کندی جونیور» (Robert F. Kennedy Jr.)، نامزد ریاست جمهوری آمریکا، در مصاحبه با «پیتر مک‌کورمک» (Peter McCormack)، گفت که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) می‌توانند آزادی‌های شخصی را با اجازه دادن به دولت‌ها برای ردیابی هر جنبه‌ای از مخارج دیگران از بین ببرند. او هشدار می‌دهد که CBDC‌ها می‌توانند با مواردی مانند امتیازات اعتباری اجتماعی مرتبط باشند و به دولت‌ها این قدرت را می‌دهند که توانایی استفاده از پول شخصی را به دلایل خاصی قطع کنند. برعکس، کندی می‌گوید بیت‌کوین (BTC) پاسخی به تهدیداتی است که CBDC‌ها می‌توانند ایجاد کنند و چیزی که او آن را «راه‌حلی برازنده» برای آزادی‌های تراکنش می‌خواند.

منبع: dailyhodl.com

آرتور هیز: ژائو، هزینه سرپیچی از شرایط مالی و سیاسی موجود را پرداخت

آرتور هیز

به گفته «آرتور هیز» (Arthur Hayes)، مدیرعامل پیشین صرافی بیت‌مکس (BitMEX)، رشد عظیم و موفقیت بایننس (Binance) آن هم خارج از کنترل نهادهای مالی و سیاسی سنتی به اقدامات قانونی سنگین علیه این صرافی منجر شد. هیز تاکید کرد صرافی بایننس به رهبری ژائو، شش سال پس از شروع فعالیت خود در سال ۲۰۱۷ به بزرگ‌ترین صرافی جهان از نظر حجم معاملات تبدیل شد. مدیرعامل پیشین بیت‌مکس خاطرنشان کرد که بایننس همچنین در میان ۱۰ صرافی سنتی برتر از نظر میانگین حجم روزانه معاملات قرار داشت که نشان‌دهنده نفوذ رو‌به‌رشد آن در مقیاس جهانی است. هیز معتقد است: «مشکل تشکیلات مالی و سیاسی سنتی این بود که نهادی واسط تسهیل‌کننده سرمایه در بلاک چین، توسط اعضای آن‌ها اداره نمی‌شدند».

منبع: cointelegraph.com

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا خواستار قدرت بیشتر برای تعقیب بازیگران بد در حوزه ارز دیجیتال شده است

والی آدیمو
«والی آدیمو»معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا

«والی آدیمو» (Wally Adeyemo)، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده از کنگره می‌خواهد تا اختیارات بیشتری را برای تعقیب بازیگران غیرقانونی در صنعت دارایی‌های دیجیتال به آن‌ها دهد: «ما از کنگره می‌خواهیم یک رژیم تحریم ثانویه ایجاد کند که نه‌تنها شرکتی را از سیستم مالی ایالات متحده قطع می‌کند، بلکه هر شرکتی را که به تجارت با نهاد تحریم‌شده ادامه می‌دهد را نیز در معرض قطع ارتباط با سیستم مالی ایالات متحده قرار می‌دهد.» هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها نامه‌هایی به «جو بایدن» (Joe Biden) و وزارت دادگستری ارسال کرده‌اند که در آن نگرانی‌هایی را درباره استفاده از ارز دیجیتال در تامین مالی تروریسم ایجاد کرده‌اند و همچنین از دادستان‌های فدرال خواسته‌اند تا «میزان حمایت مادی و منابع بایننس و تتر را برای حمایت از تروریسم به‌دقت ارزیابی کنند.» آدیمو همچنین گفت: «ارایه‌دهندگان استیبل‌کوین با پشتوانه دلار که خارج از ایالات متحده هستند، نباید بتوانند از ارز ایالات متحده استفاده کنند.»

منبع: theblock.co

برزیل ۱۵ درصد مالیات را بر درآمدهای ارز دیجیتال که در صرافی‌های خارج از برزیل نگهداری می‌شود، اعمال می‌کند

ارز دیجیتال

مجلس سنای برزیل مقررات مالیات بر درآمد جدیدی را تصویب کرده که می‌تواند به این معنا باشد که شهروندان با پرداخت ۱۵ درصد از درآمد ارزهای دیجیتالی که در صرافی‌های بین‌المللی نگهداری می‌شود، مواجه خواهند شد. این مقررات، در صورت تصویب توسط «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» (Luiz Inacio Lula da Silva) رییس‌جمهور برزیل می‌تواند از ابتدای ۲۰۲۴ قابل اجرا باشد. این لایحه توسط اتاق نمایندگان تصویب شده است. کسانی‌که تحت تاثیر قرار می‌گیرند برزیلی‌هایی هستند که بیش از ۱۲۰۰ دلار از مبادلات خارجی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری با یک سهامدار درآمد دارند. بر اساس گزارش یاهو فایننس، دولت هدف درآمد ۴ میلیارد دلاری را برای این مالیات‌ها در سال جدید تعیین کرده است.

منبع: coindesk.com

کره جنوبی از کاربران می‌خواهد تا اطلاعات صرافی‌های ارز دیجیتال بدون مجوز را گزارش کنند

کره جنوبی

نهادهای نظارتی مالی در کره جنوبی با انتشار اطلاعیه‌ای از کاربران خواستند تا هرگونه اطلاعاتی درباره صرافی ارزهای دیجیتال بدون مجوز را که به کاربران این منطقه خدمات می‌دهند، گزارش دهند. طبق گزارش انجمن تبادل دارایی‌ها، هم‌اکنون پنج صرافی آپ‌بیت (Upbit)، بیت‌هامب (Bithumb)، کوین‌وان (Coinone)، کوربیت (Korbit) و گوپکس (Gopax) در این کشور فعالیت می‌کنند. به گفته این نهاد، هدف از دریافت این گزارش‌ها یافتن ارایه‌دهندگان خدمات دارایی ‌دیجیتال داخلی و خارجی است که شهروندان کره‌ای را هدف قرار داده و مطابق ماده ۷ قانون ویژه اطلاعات مالی کار نمی‌کنند.

منبع: cointelegraph.com

کلیات طرح «ساماندهی رمزارزش‌ها» در کمیسیون اقتصادی تصویب شد

محمدرضا پورابراهیمی
«محمدرضا پورابراهیمی»رییس کمیسیون اقتصادی مجلس

کمیسیون اقتصادی مجلس به‌تازگی پیش‌نویس طرح ساماندهی رمزارزش‌ها را برای نهادهایی مثل قوه قضاییه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بانک مرکزی، وزارت ارتباطات، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، مرکز ملی فضای مجازی و نصر کشور ارسال کرده است. «محمدرضا پورابراهیمی»، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به گزارشی مربوط‌به ساماندهی رمزارزها پیرو ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: «به موجب ارایه این گزارش در مجلس، ما باید متن مصوبی را آماده می‌کردیم. این متن مصوب بعد از مدت‌ها آماده شد. لذا کلیات طرح ساماندهی رمزارزش‌ها در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید. قرار است جزییات این طرح در هفته‌های آینده در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.»

منبع: خانه ملت

نماینده مجلس: بانک مرکزی با میدان‌داری در حوزه رمزارز خسران به بار می‌آورد

رحیم زارع
«رحیم زارع»، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس

«رحیم زارع»، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس، با انتقاد از موظف‌دانستن بانک مرکزی در «تنظیم‌گری در حوزه رمزپول‌ها و نظارت بر مبادله آن‌ها در چهارچوب قوانین» در متن قانون بانک مرکزی که به‌تازگی ابلاغ شده است، در صفحه ایکس خود نوشت: «ذیل ماده ۲۲ سند راهبردی نظام در فضای مجازی که سال گذشته به استحضار رهبری نیز رسیده؛ وزارت اقتصاد متولی حوزه رمزارز است؛ باز هم هشدار می‌دهم بانک مرکزی با میدان‌داری در این حوزه خسران به بار می‌آورد.»

منبع: خانه ملت

یک قاضی فدرال به ممنوعیت خروج ژائو از آمریکا حکم داد

چانگ‌پنگ ژائو
چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، بنیان‌گذار صرافی بایننس (Binance)

«ریچارد جونز» (Richard Jones)، قاضی فدرال در سیاتل، حکم داد که چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، بنیان‌گذار صرافی بایننس (Binance)، باید در ماه‌های منتهی به محکومیتش به‌دلیل اتهامات مرتبط‌با نقض قوانین مبارزه با پول‌شویی در ایالات متحده بماند. این قاضی با پذیرش درخواست دادستان فدرال برای اعمال محدودیت‌ سفر‌ ژائو، حکم پیشین را رد کرد که به او اجازه می‌داد تا قبل از محاکمه در ماه فوریه (بهمن) به خانه‌اش در امارات متحده عربی بازگردد. جونز خاطرنشان کرد که ثروت عظیم ژائو در خارج کشور و نبود معاهده استرداد میان ایالات متحده و امارات متحده عربی خطر فرار او را افزایش می‌دهد. درحال‌حاضر، جلسه رسیدگی به پرونده ژائو برای ۲۳ فوریه (۴ اسفند) برنامه‌ریزی شده و او تا پیش از آن تاریخ با قید وثیقه آزاد شده است.

منبع: decrypt.co

نایب‌رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه: برخی شرکت‌های ایرانی با رمزارز تجارت می‌کنند

کامبیز میرکریمی، نایب‌رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه، به‌تازگی در مصاحبه‌ای گفته است «برخی از شرکت‌های ایرانی با روبل روسی با این کشور معامله می‌کنند، اما ارزهایی همچون درهم، دلار و یورو هم در معاملات برقرار هستند. شماری از شرکت‌ها هم با رمزارز تجارت می‌کنند، با این حال فرهنگ تجارت با رمزارز هنوز جا نیفتاده و البته رمزارزها هم نوسان زیادی دارند و این موضوع ریسک معاملات را بالا می‌برد». او می‌گوید تعداد شرکت‌هایی که با استفاده از ارزهای دیجیتال معاملات خود را پیش می‌برند کم است و این معاملات صورت رسمی ندارد.

منبع: ایلنا

چارلز هاسکینسون: صنعت ارزهای دیجیتال دیگر برای بقا به بیت‌کوین وابسته نیست

«چارلز هاسکینسون» (Charles Hoskinson)
«چارلز هاسکینسون» (Charles Hoskinson)، بنیان‌گذار پلتفرم مالی غیرمتمرکز کاردانو (Cardano)

«چارلز هاسکینسون» (Charles Hoskinson)، بنیان‌گذار پلتفرم مالی غیرمتمرکز کاردانو (Cardano) می‌گوید صنعت ارزهای دیجیتال دیگر برای بقا به بیت‌کوین (Bitcoin) وابسته نیست. هاسکینسون، چهره برجسته در فضای بلاک‌چین، استدلال کرد در حالی‌که بیت‌کوین نقش مهمی در ایجاد این صنعت ایفا کرد، با ظهور فناوری‌های جدیدتر و دارایی‌های دیجیتال، غیرقابل استفاده شده است. او اهمیت تاریخی بیت‌کوین را تصدیق کرد و گفت داشتن یک دارایی دیجیتال با شهرت طلای دیجیتال بسیار مهم است. هاسکینسون با توجه‌به تغییرات تکنولوژی گذشته، به تجربه مایکروسافت با ویندوز اشاره کرد. وی خاطرنشان کرد با وجود این‌که ویندوز زمانی شکست‌ناپذیر به حساب می‌آمد، با تغییر صنعت به سمت دستگاه‌های تلفن همراه، سلطه خود را از دست داد. او هشدار داد اگر بیت‌کوین نتواند خود را با پویایی‌های در حال تغییر و پیشرفت‌های تکنولوژی وفق دهد، ممکن است با سرنوشت مشابهی روبرو شود.

منبع: finbold.com

ونِک: درصورت انتخاب ترامپ به‌عنوان رییس‌جمهور آمریکا، قیمت بیت‌کوین افزایش می‌یابد

افزایش قیمت بیتکوین،دونالد ترامپ

شرکت مدیریت دارایی ونِک (Vaneck) پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت‌کوین در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ به بالاترین حد خود خواهد رسید. این یکی از ۱۵ پیش‌بینی این شرکت برای ارزهای دیجیتال در سال میلادی آینده است. ونِک توضیح داد: «پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، خوش‌بینی‌ها نسبت‌به برچیده‌شدن رویکرد نظارتی خصمانه کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) را افزایش خواهد داد. در این شرایط پیش‌بینی می‌کنیم قیمت بیت‌کوین در ۹ نوامبر (۱۹ آبان ۱۴۰۳) به بالاترین حد خود برسد؛ دقیقن سه سال پس از ثبت بیشترین رکورد قیمتی خود». ونِک همچنین افزود اگر قیمت بیت‌کوین تا دسامبر (آذر) سال آینده به ۱۰۰ هزار دلار برسد، ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) می‌تواند به‌عنوان مرد سال مجله تایم انتخاب شود.

منبع: news.bitcoin.com

دولت روسیه قصد دارد قوانینی ویژه «صادرات» ارزهای دیجیتال وضع کند

دولت روسیه

دولت روسیه قصد دارد مقرراتی برای فروش ارزهای دیجیتال وضع کند که به ماینرها اجازه می‌دهد دارایی‌های خود را مثل صادرات کالاهایی نظیر گاز به فروش برسانند. «ایوان چبسکوف» (Ivan Chebeskov) معاون وزیر دارایی روسیه گفت است این گزینه به‌عنوان بخش از لایحه قانونی کردن استخراج ارزهای دیجیتال در این کشور در سال ۲۰۲۲ ارایه شده است.

منبع: news.bitcoin.com

بانک کانادا می‌گوید شهروندان این کشور مخالف عرضه CBDC هستند

بانک کانادا

نتایج نظرسنجی منتشر‌شده از سوی بانک کانادا نشان می‌دهد که شهروندان این کشور به‌طور قاطع با تحقیق و صدور دلار دیجیتال توسط بانک مرکزی مخالف هستند. طبق این گزارش، شهروندان و ذی‌نفعان نگران هستند که این فناوری بتواند حریم خصوصی مالی آن‌ها را نقض کند و در مقایسه با گزینه‌های موجود، روش انتخابی آن‌ها برای پرداخت نباشد. در بخشی از این گزارش آمده است: «حدود ۸۵ درصد پاسخ‌دهندگان می‌گویند از دلار دیجیتال کانادا استفاده نمی‌کنند. حتی بیش از ۹۲ درصد افراد اعلام کرده‌اند که ترجیح می‌دهند تا به روش‌های پرداخت موجود، مانند پول نقد یا کارت پایبند باشند». در حقیقت، بیشتر پاسخ‌دهندگان ابراز نگرانی کردند که دولت کانادا درحال تلاش برای حذف تدریجی پول نقد باشد.

منبع: cryptopotato.com

ریچارد تنگ می‌گوید این صرافی پس از اتفاقات اخیر متفاوت شده است

«ریچارد تنگ» (Richard Teng)، مدیرعامل بایننس (Binance) تاکید کرده است که صرافی ارزهای دیجیتال از مسایل مربوط به توافق تاریخی خود با وزارت دادگستری گذشته و اکنون یک موجودیت «کاملن متفاوت» است. تنگ که پس از استعفای «چانگ‌پنگ ژائو» (Changpeng Zhao) به‌دلیل اتهامات وارده توسط وزارت دادگستری ایالات متحده، نقش مدیر‌عاملی را بر عهده گرفت، توضیح داد که به‌عنوان بخشی از توافق، ژائو نمی‌تواند در عملیات روزمره صرافی شرکت داشته باشد. در ادامه مدیرعامل جدید بایننس اشتیاق خود را برای رهبری بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان ابراز کرد و تعهد خود را برای همکاری نزدیک با تنظیم‌کننده‌های جهانی برای پیشبرد برنامه رشد بایننس اعلام کرد. او معتقد است نگرانی‌های نظارتی که در ماه‌های اخیر بایننس را درگیر کرده بود، پس از موافقت صرافی با تسویه حساب ۴.۳ میلیارد دلاری با مقامات ایالات متحده برای نقض‌های مختلف مقررات و برنامه‌های تحریمی ایالات متحده، شروع به از بین رفتن کرده است.

منبع: cryptointelligence.co.uk

حمایت مدیرعامل جی‌پی مورگان از ممنوعیت ارزهای دیجیتال


«جیمی دیمون» (Jamie Dimon)، رییس و مدیرعامل جی‌پی مورگان (JPMorgan)، در نشست سالانه نظارت کمیته سنا در امور شهری، بانکی و مسکن بر شرکت‌های وال‌استریت، خواستار ممنوعیت ارزهای دیجیتال شد. او در این جلسه که رهبران رده بالای دنیای مالی در آن حضور داشتند، درباره این دسته از دارایی‌های جدید گفت: «اگر جای شما بودم، آن‌ها را منحل می‌کردم». او استدلال کرد که ماهیت نیمه‌ناشناس ارزهای دیجیتال، ظرفیت آن‌ها برای انتقال آنی پول و توانایی دورزدن سیستم‌های نظارتی سنتی مانند بررسی‌های ضد پول‌شویی، پروتکل‌های احراز هویت و تحریم‌های دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی، این دارایی‌ها را به پناهگاهی برای فعالیت‌های غیرقانونی تبدیل می‌کند.

منبع: u.today

تغییر و تحول در انجمن زنجیره‌بلوک

کاوه مشتاق
کاوه مشتاق

به‌دنبال اختلاف در هیئت‌مدیره انجمن زنجیره‌بلوک، عباس آشتیانی از سمت مدیرعاملی این انجمن برکنار شده و کاوه مشتاق به جای او منصوب شد. آشتیانی به‌تازگی برای دومین دوره متوالی به سمت مدیرعاملی منصوب شده بود. مشتاق پژوهشگر رمز‌ارزها و بلاک‌چین و مدیر توسعه کسب‌وکار شرکت ققنوس است. پژوهش‌نامه بلاک‌چین، رمزدارایی‌ها برای هر دوی این افراد آرزوی موفقیت می‌کند.

لینک کوتاه: https://www.bcamag.com/8rgg
تحریریه پژوهشنامه بلاک‌چین
تحریریه پژوهشنامه بلاک‌چین
مقاله‌ها: 12

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *