اخبار کوتاه و اتفاقات رمزدارایی‌ها در اردیبهشت ماه

اخبار کوتاه از چهارمین هاوینگ بیت‌کوین و تاکید کیوساکی به بیت‌کوین و طلا پس از اظهارات جروم پاول تا خروج رمزدارایی‌ها از شمول مالیات بر عایدی سرمایه.

اخبار کوتاه

رمزارزها مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نشدند

طرحی که تحت عنوان مالیات عایدی بر سرمایه از سوی مجلس ارایه شده بود، پس از ایراد از سوی شورای نگهبان و رفع ایراد از سوی مجلس شورای اسلامی، در نهایت به گونه‌ای تصویب شد که رمزارزها جزو کلاس‌های دارایی قرار نمی‌گیرند و داشتن و نگه‌داری آن‌ها مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود.

عناوین این مقاله:

هاوینگ چهارم بیت‌کوین انجام شد

 اخبار کوتاه هاوینگ چهارم بیت‌کوین

چهارمین رویداد هاوینگ در شبکه بیت‌کوین، ‌۱۹ آوریل و با استخراج بلاک شماره ۸۴۰ هزار با موفقیت انجام شد. در هاوینگ بیت‌کوین که هر چهار سال یک‌بار رخ می‌دهد، پاداش استخراج هر بلوک نصف می‌شود و اکنون با سپری کردن چهارمین هاوینگ، این پاداش از ۶.۲۵ به ۳.۱۲۵ بیت‌کوین کاهش یافته است. این به معنای استخراج روزانه ۴۵۰ بیت‌کوین است، در حالی‌که در چهار سال گذشته این رقم معادل روزانه ۹۰۰ بیت‌کوین بود.

در پی این رویداد، نوسانات قیمت بیت‌کوین همچنان ادامه خواهد داشت، زیرا ماینرها برای جبران ضررهای درآمدی، بیت‌کوین‌های خود را می‌فروشند. با وجود این، تجربه‌ هاوینگ‌های گذشته بیت‌کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال ۵۲۰ روز پس از نصف شدن پاداش استخراج، به اوج خود خواهد رسید.

افزایش علاقه مشتریان گلدمن ساکس به معاملات ارزهای دیجیتال مشتریان

گلدمن ساکس

صندوق‌های پوشش ریسک بانک گلدمن ساکس (Goldman Sachs) به‌دلیل احیای بازار ارزهای دیجیتال علاقه بیشتری به معاملات مشتقات این دارایی‌ها نشان می‌دهند. «مکس مینتون» (Max Minton)، رییس بخش دارایی‌های دیجیتال این بانک در آسیا و اقیانوسیه می‌گوید که تایید ای‌تی‌اف‌های بیت‌کوین باعث افزایش علاقه و فعالیت در میان مشتریان این بانک شده است و بسیاری از مشتریان در حال حاضر در فضای ارزهای دیجیتال فعال یا در حال بررسی ورود به آن هستند.

منبع: cryptonews.com

استخراج ارز دیجیتال در روسیه قانونی می‌شود

استخراج ارز دیجیتال در روسیه قانونی می‌شود

رهبران صنعت کریپتو در روسیه پیش‌نویس قانونی را برای قانونی کردن استخراج ارز دیجیتال تدوین کرده‌اند. این لایحه به‌دنبال دست‌یابی به شفافیت در قوانین با همکاری نهادهای دولتی است. قانون پیشنهادی، استخراج را به‌عنوان یک فعالیت اقتصادی طبقه‌بندی می‌کند و امکان وضع مالیات و راه‌اندازی عملیات قانونی را فراهم می‌سازد. این ابتکار از حمایت نمایندگان مجلس دومای روسیه برخوردار است و شامل برنامه‌هایی برای سرمایه‌گذاری در فناوری و زیرساخت برای تقویت این بخش می‌شود.

منبع: cryptopolitan.com

ویتالیک بوترین: متاورس آن چیزی نیست که فکر می‌کنیم

ویتالیک بوترین

«ویتالیک بوترین» (vitalik-buterin)، بنیان‌گذار اتریوم (Ethereum)، معتقد است متاورس به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان یک دنیای مجازی بدون مرکز در نظر گرفته می‌شود که شامل محیط‌ها و تجربیات اجتماعی غوطه‌ورکننده با استفاده از آواتارها، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. اما او معتقد است متاورس تنها یک نام تجاری است و محصول واقعی نیست. بوترین می‌گوید برای این‌که متاورس به‌درستی کار کند، نیازمند ترکیب درستی از عناصر مختلف دنیاهای مجازی مانند ارزهای دیجیتال، واقعیت مجازی و هوش مصنوعی است.

منبع: coindesk.com

تایوان انجمن صنعت ارزهای دیجیتال را تایید کرد

تایوان انجمن صنعت ارزهای دیجیتال را تایید کرد

کارگروه صنعت ارزهای دیجیتال تایوان که سال گذشته برای تشکیل انجمن صنعتی تشکیل شده بود، اعلام کرد وزارت کشور تایوان درخواست آن‌ها برای تشکیل انجمن را تایید کرده است. این گروه متشکل از ۲۲ شرکت ارز دیجیتال از جمله صرافی‌های بزرگ مای‌کوین (MaiCoin) و بیت‌وپرو (BitoPro) است. طبق الزام دولت، این گروه باید تا پایان ژوئن کارهای آماده‌سازی را تمام و انجمن را راه‌اندازی کند. هدف از تشکیل انجمن، وضع مقررات خودانتظامی براساس دستورالعمل‌های سازمان نظارت مالی برای حفاظت از مشتری است.

منبع: theblock.co

برزیل فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین را توسعه می‌دهد

برزیل فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین را توسعه می‌دهد

برزیل در پاسخ به تقاضای جهانی برای محصولات مرتبط‌با بیت‌کوین، فرصت را برای سود بردن از مومنتوم در حال رشد ارز دیجیتال پیشرو غنیمت شمرده است. به گزارش رویترز، B3 عامل بورس برزیل در ۲۸ مارس اعلام کرد که مجوز فروش آتی بیت‌کوین را از مقام‌های ناظر بازار سرمایه دریافت کرده‌ است. قراردادهای آتی بیت‌کوین به قیمت مرجع نزدک بیت‌کوین متصل خواهد بود. این توسعه با راه‌اندازی صندوق ای‌تی‌اف بیت‌کوین توسط بلک‌راک (BlackRock) در برزیل همزمان شده‌ است.

منبع: bitcoinist.com

الزام ارایه‌دهندگان دارایی‌های مجازی در آرژانتین

دولت آرژانتین به ریاست خاویر میلئی (Javier Milei)، رییس‌جمهور آنارشو-کاپیتالیست این کشور، مقررات جدیدی را برای ثبت اجباری ارایه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی اعلام کرده است. این تصمیم با واکنش‌های منفی در داخل و خارج از آرژانتین روبه‌رو شده و نشان‌دهنده عقب‌گرد دولت از وعده‌های اولیه در زمینه آزادی اقتصادی و پذیرش بیت‌کوین است.

منبع: bitcoinist.com

سه شهر گردشگری در برزیل از بیت‌‌کوین به‌عنوان پول استفاده می‌کنند

سه شهر گردشگری در برزیل از بیت‌‌کوین به‌عنوان پول روزمره استفاده می‌کنند. شبکه لایتنینگ بیت‌‌کوین نقش مهمی در ترویج استفاده از این ارز دیجیتال به‌عنوان یک روش پرداخت دارد. استفاده از بیت‌کوین به‌عنوان راه پرداخت در این شهرهای گردشگری، باعث شده گردشگران بتوانند هزینه خدماتی چون هتل و رستوران را به‌راحتی با بیت‌کوین پرداخت کنند.

منبع: cryptoslate.com

رقابت احزاب کره جنوبی برای جلب نظر جوانان با وعده‌های ارز دیجیتال

رقابت احزاب کره جنوبی

در انتخابات پیش روی کره جنوبی، هر دو حزب سیاسی برای جلب آرای جوانان، وعده‌ طرفداری از ارزهای دیجیتال را مطرح کرده‌اند. این وعده‌ها شامل اجازه دادن ای‌تی‌اف بیت‌کوین در کره جنوبی و به تعویق انداختن مالیات بر ارزهای دیجیتال است. با این‌حال، کارشناسان معتقدند احزاب باید به‌جای تمرکز صرف بر منافع کوتاه‌مدت، قوانین موجود را برای بهبود دیدگاه عموم نسبت به بلاک‌‌چین و ارزهای دیجیتال اصلاح کنند. وعده‌های انتخاباتی گذشته مرتبط‌با ارزهای دیجیتال کاملن عملی نشده است، که این موضوع نگرانی‌هایی را درباره تعهد واقعی احزاب ایجاد می‌کند.

منبع: theblock.co

بایننس با پرداخت جریمه ۲ میلیون دلاری به هند بازمی‌گردد

بایننس (Binance) بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، برای بازگشت به هند آماده می‌شود. این صرافی قصد دارد با پرداخت جریمه‌ای معادل ۲ میلیون دلار و ایجاد اصلاحات در واحد جنوب آسیایی خود، مجوز فعالیت مجدد را در این کشور به دست آورد. بایننس در سال ۲۰۲۱ به‌دلیل عدم رعایت قوانین ضد پول‌شویی هند، فعالیت خود در این کشور را متوقف کرد. این موضوع ضربه بزرگی به بایننس وارد کرد، زیرا هند یکی از بزرگ‌ترین بازارهای ارز دیجیتال در جهان است. مقامات هندی هنوز در حال بررسی درخواست این صرافی هستند.

منبع: theblock.co

نیوزیلند به‌دنبال راه‌اندازی پول دیجیتال بانک مرکزی تا سال ۲۰۳۰ است

نیوزیلند به‌دنبال راه‌اندازی پول دیجیتال بانک مرکزی

نیوزیلند در حال بررسی راه‌اندازی یک پول دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است که شبیه به اسکناس و سکه است، اما به‌صورت دیجیتالی کار می‌کند. این پول دیجیتال به‌صورت مستقیم توسط بانک مرکزی کنترل نمی‌شود، بلکه از طریق شرکت‌های خصوصی توزیع خواهد شد. برخلاف ارزهای دیجیتال، CBDC نیوزیلند با هدف ثبات و در دسترس بودن برای همه، حتی افرادی که حساب بانکی ندارند، طراحی شده است. مشاوره عمومی در حال انجام است و راه‌اندازی احتمالی آن تا سال ۲۰۳۰ پیش‌بینی می‌شود.

منبع: cryptoslate.com

تاکید کیوساکی به بیت‌کوین و طلا پس از اظهارات جروم پاول

«رابرت کیوساکی» (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب «پدر ثروتمند، پدر فقیر»،‌ پس از اظهارنظر تهاجمی «جروم پاول» (Jerome Powell)، رییس فدرال رزرو درباره تورم، به مردم آمریکا هشدار داد. او گفت پاول بالاخره حقیقت را گفته و پذیرفت که تورم درحال پیروز شدن است. کیوساکی گفت عدم درک مردم از شدت این بیانیه و تاثیر آن بر جهان خطرناک است. او افزود پس‌اندازکنندگان بازنده هستند زیرا دلار طی ۹۷ سال، ۹۵ درصد ارزش خود را از دست داده است. کیوساکی، اعتماد به رهبران سیاسی را به‌مثابه رفتن به سمت ورشکستگی مالی دانست و بر اعتمادش به طلا، نقره و بیت‌کوین تاکید کرد.

منبع: benzinga.com

استخراج ارزهای دیجیتال می‌تواند با محیط زیست سازگار باشد

یک توسعه‌دهنده بلاک‌چین مقاله‌ای درباره استخراج ارزهای دیجیتال نوشته است. او معتقد است ایالات متحده باید رویکرد خود را نسبت‌به استخراج بیت‌کوین دوباره ارزیابی کند. در این مقاله آمده که با وجود تصور عموم مبنی‌بر آلایندگی بالای استخراج بیت‌کوین، این فرآیند می‌تواند با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر، سازگار با محیط زیست باشد و مصرف انرژی جهانی آن نیز ناچیز است.

منبع: dailyhodl.com

مایکل سیلور: هرج‌و‌مرج برای بیت‌کوین مفید است

«مایکل سیلور» (Michael Saylor)، بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری مایکرواستراتژی (MicroStrategy) معتقد است ناآرامی‌ها و تنش‌های ژئوپلیتیک برای بیت‌کوین مفید است. او با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس اظهار کرد: «هرج‌و‌مرج برای بیت‌کوین مفید است.» سیلور معتقد است بیت‌کوین در میان ناآرامی‌های ژئوپلیتیک، به‌عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت‌های اقتصادی عمل می‌کند و به شهرت خود در این زمینه می‌افزاید. با این حال، بسیاری از کاربران به این پست او واکنش منفی نشان دادند. مایکل سیلور همچنین می‌گوید که بیت‌‌کوین یک حساب پس‌انداز جهانی، ارزان، ساده و امن برای میلیاردها نفری فراهم می‌کند که امکان یا تمایل به مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری خود را ندارند.

منبع: u.today

نروژ قانون جدیدی برای مهار استخراج ارزهای دیجیتال وضع کرد

نروژ به‌دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی، قانون جدیدی را برای هدف قرار دادن مراکز داده‌ای که برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌شوند، تصویب کرد. سرکوب عملیات استخراج ارز دیجیتال با مصرف انرژی بالا می‌تواند به تعطیلی این صنعت در کشور منجر شود و بر استخراج‌گران بزرگی که با وجود نیروی فراوان برق‌آبی نروژ جذب شده بودند، تاثیر بگذارد. این اقدام، روند جهانی را منعکس می‌کند که در آن دولت‌ها اولویت را بر پایداری گذاشته و تاثیر زیست‌محیطی استخراج ارز دیجیتال را تنظیم می‌کنند.

منبع: coindesk.com

رییس فدرال رزرو مینیاپولیس: بیت‌کوین مورد استفاده مشروع ندارد

«نیل کشکاری» (Neel Kashkari)، رییس و مدیرعامل فدرال رزرو مینیاپولیس نگرانی خود را درباره خطراتی که به‌دلیل کلاه‌برداری، قمار و سردرگمی پیرامون بیت‌کوین وجود دارد، ابراز کرد. کشکاری می‌گوید این ارز دیجیتال بیش از یک دهه است که وجود دارد، اما هنوز هیچ مورد استفاده مشروع و قانونی برای آن در یک دموکراسی پیشرفته وجود ندارد.

منبع: news.bitcoin.com

بایننس در جست‌وجوی یک دفتر مرکزی دایمی

بایننس (Binance)، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا، هنوز به‌دنبال یک دفتر مرکزی دایمی است. پس از سال‌ها طفره رفتن از این سوال، ریچارد تنگ (Richard Teng)، مدیرعامل، اکنون چندین منطقه قضایی را در نظر گرفته است. او بر اهمیت عواملی مانند مقررات، مالیات و سازگاری محصولات هنگام تصمیم‌گیری تاکید می‌کند. بایننس همچنین با تنظیم‌کننده‌ها در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد تا با چالش‌های ناشی از مقررات ناهمگون ارزهای دیجیتال مقابله کند.

منبع: theblock.co

اعطای حق شهروندی السالوادور در ازای اهدای بیت‌کوین

اعطای حق شهروندی السالوادور در ازای اهدای بیت‌کوین

«نایب بوکله» (Nayib Bukele)، رییس‌جمهور السالوادور اعلام کرد این کشور آماده است تا ۵۰۰۰ متخصص، دانشمند، مهندس، پزشک، هنرمند و متفکر خارجی را به‌صورت رایگان به شهروند این کشور تبدیل کرده و به آن‌ها تمامی حقوق شهروندی از جمله حق رای اعطا کند. دولت السالوادور اواخر سال ۲۰۲۳ به خارجی‌ها پیشنهاد کرد تا در ازای اهدای یک میلیون دلار بیت‌کوین به این کشور، به شهروند السالوادور تبدیل شوند. بوکله در توییت خود گفته است که این پیشنهاد شهروندی رایگان برای متخصصان خارجی معادل ۵ میلیارد دلار در برنامه سرمایه‌گذاری بیت‌کوین و به دست آوردن پاسپورت السالوادور است.

منبع: cryptodaily.co.uk

همکاری بانک‌های بریتانیا برای آزمایش ارزهای دیجیتال در سیستم‌ مالی

انجمن مالی بریتانیا، نماینده صنعت بانکداری و خدمات مالی این کشور، رهبری طرح آزمایشی پیشگام برای بهره‌برداری از فناوری‌ ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین برای ردیابی تراکنش‌های مالی را برعهده گرفته است. در این طرح برخی از بانک‌های بزرگ بریتانیا با هم متحد شده‌اند تا امکان استفاده از راه‌حل‌های مبتنی‌بر ارز دیجیتال در سیستم بانکی سنتی را بیازمایند.

منبع: bitcoinist.com

وون کره در تجارت ارزهای دیجیتال از دلار آمریکا پیشی گرفت

بازار ارز دیجیتال کره جنوبی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با رونق چشم‌گیری روبه‌رو شد، به‌طوری‌که ارزش معاملات با وون کره جنوبی از دلار آمریکا پیشی گرفت. این افزایش با رقابت شدید بین صرافی‌های داخلی که معاملات بدون کارمزد ارایه می‌دهند و همچنین علاقه به آلت‌کوین‌های پرریسک‌تر نسبت‌به ارزهای جاافتاده‌ای مثل بیت‌کوین مرتبط است. با این‌حال، فضای نظارتی کره جنوبی همچنان پیچیده باقی مانده و اقدامات حقوقی در حال انجام و بحث‌های آتی با ایالات متحده در مورد مقررات ان‌اف‌تی (NFT) و ای‌تی‌اف (ETF) بر آن سایه افکنده است.

منبع: bitcoinist.com

کوین‌بیس: آمریکا در تنظیم مقررات برای ارزهای دیجیتال عقب‌افتاده است

یک مقام ارشد صرافی کوین‌‌بیس (Coinbase) می‌گوید آمریکا در به‌کارگیری مقررات روشن برای ارزهای دیجیتال در مقایسه با سایر کشورهای بزرگ عقب‌مانده است. فریار شیرزاد، مسوول سیاست‌گذاری این صرافی دیجیتال آمریکایی، گفته است بیشتر اعضای ۲۰ کشور صنعتی (G20) در پیشبرد صنعت ارزهای دیجیتال بسیار جلوتر از آمریکا هستند. به گفته او اتحادیه اروپا، بریتانیا، هنگ‌کنگ، استرالیا، سنگاپور، برزیل و کانادا چهارچوب‌های قانونی روشنی در این زمینه ارایه کردند و نپیوستن آمریکا به این روند، آن را در مسیری اشتباه با بقیه کشورهای صنعتی جهان قرار داده است.

منبع: dailyhodl.com

لینک کوتاه: https://www.bcamag.com/591b
تحریریه پژوهشنامه بلاک‌چین
تحریریه پژوهشنامه بلاک‌چین
مقاله‌ها: 80

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *