اخبار کوتاه و اتفاقات رمزدارایی‌ها در ماه بهمن

اخبار کوتاه و اتفاقات رمزدارایی‌ها از تاثیر ارزهای دیجیتال بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تا تاکید دبیر ستاد ملی رمزارزش‌ها بر درگیری ۲۰ نهاد در کشور با ارزهای دیجیتال.

تاثیر ارزهای دیجیتال بر انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴

برایان آرمسترانگ

«برایان آرمسترانگ» (Brian Armstrong)، مدیرعامل صرافی کوین‌بیس (Coinbase)، می‌گوید اتخاذ موضع ضد ارز دیجیتال «استراتژی سیاسی واقعن بد» برای سیاستمدارانی خواهد بود که هدفشان موفقیت در انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا است. اظهارات آرمسترانگ در پاسخ به گفته سناتور ایالات متحده «راجر مارشال» (Roger Marshall) است. او اعلام کرده انجمن بانک‌داران آمریکا (ABA) در تهیه پیش‌نویس قانون مبارزه با پول‌شویی دارایی‌های دیجیتال، که باعنوان لایحه «ممنوعیت ارز دیجیتال» از آن یاد می‌شود، نقش داشته‌اند. آرمسترانگ می‌گوید ۵۲ میلیون شهروند آمریکایی در حال حاضر صاحب ارزهای دیجیتال هستند و ۳۸ درصد از جوانان معتقدند که ارزهای دیجیتال پتانسیل افزایش فرصت‌های اقتصادی را دارند، پس با این آمار و ارقام، ضد ارز دیجیتال بودن یکی از بدترین سیاست‌ها برای دریافت رای است.

منبع: en.bitcoinsistemi.com

عناوین این مقاله:

ترامپ: اجازه ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی را در آمریکا نمی‌دهم

دونالد ترامپ

«دونالد ترامپ» (Donald Trump)، نامزد ریاست‌جمهوری و رییس‌جمهور پیشین ایالات متحده، وعده داد که هرگز اجازه ایجاد و عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی را به فدرال رزرو نمی‌دهد. او در جریان سخنرانی کمپین تبلیغاتی خود به هوادارانش گفت: «قول دیگری می‌دهم که از آمریکایی‌ها در برابر استبداد دولتی محافظت کنم. من هرگز اجازه ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی را نخواهم داد». ترامپ در ادامه اظهار کرد: «چنین ارزی به یک دولت فدرال، دولت فدرال ما، کنترل مطلق بر پول شما را می‌دهد، آن‌ها می‌توانند پولتان را بدون آن‌که متوجه‌ شوید، از شما بگیرند». او خاطرنشان کرد: «این مساله تهدیدی خطرناک برای آزادی خواهد بود و من از آمدن آن به آمریکا جلوگیری می‌کنم.»

منبع: cointelegraph.com

نامزد طرفدار بیت‌کوین در آمریکا فعالیت انتخاباتی خود را متوقف کرد

نامزد طرفدار بیتکوین

«ویوِک راماسوامی» (Vivek Ramaswamy)، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده که پیش‌تر حمایت علنی خود را از بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال ابراز کرده بود، پس از کسب رتبه چهارم در انتخابات مقدماتی ایالت آیووا، فعالیت‌های انتخاباتی خود را متوقف و حمایتش از دونالد ترامپ را اعلام کرد. او پیش‌تر در یک سخنرانی گفته بود می‌خواهد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا را به یک همه‌پرسی برای ارزهای فیات تبدیل کند.

منبع: coindesk.com

ونزوئلا ارز دیجیتال بانک مرکزی‌ خود را کنار می‌گذارد

دولت ونزوئلا اعلام کرد فعالیت پِترو، ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور از روز ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) متوقف می‌شود. پترو یک ارز دیجیتال با پشتوانه نفت است که در سال ۲۰۱۸ و با هدف مقابله با تحریم‌های آمریکا راه‌اندازی شده بود، اما هرگز به‌طور گسترده مورد پذیرش قرار نگرفت و با وجود تلاش‌های دولت برای تشویق مردم به استفاده از آن، به‌عنوان یک ارز رسمی معرفی نشد.

منبع: cointelegraph.com

مدیرعامل بلک‌راک: بیت‌کوین را به‌عنوان یک دارایی قبول دارم، نه ارز

مدیر عامل بلک راک

«لری فینک» (Larry Fink)، مدیرعامل شرکت بلک‌راک (BlackRock) که به‌تازگی یک ETF نقدی بیت‌کوین (Bitcoin) نیز راه‌اندازی کرده، در گفت‌وگو با شبکه CNBC گفته که تبدیل‌شدن بیت‌کوین به یک ارز را باور ندارد و معتقد است بیت‌کوین یک کلاس دارایی محسوب می‌شود. او همچنین گفته است شرکت بلک‌راک در راه‌اندازی ETF بیت‌کوین توجهی به قیمت این ارز دیجیتال نکرده، بلکه هدف آن‌ها ارایه ابزاری برای ذخیره ارزش بوده است.

منبع: cointelegraph.com

ایلان ماسک ایده استفاده از بیت‌کوین در مریخ را بررسی می‌کند

ایلان ماسک

«ایلان ماسک» (Elon Musk)، مدیرعامل تسلا (Tesla) و بنیان‌گذار اسپیس‌اکس (SpaceX)، می‌گوید استفاده از بیت‌کوین (Bitcoin) به‌عنوان پول در مریخ امکان‌پذیر است، هرچند سرعت تسویه تراکنش‌ها می‌تواند چالش‌هایی را ایجاد کند. او گفت: «شاید بتوانید از بیت‌کوین استفاده کنید، اما استفاده زیاد از آن در مریخ دشوار خواهد بود. این سیاره ۲۰ دقیقه نوری با ما فاصله دارد، بنابراین به یک ارز محلی در مریخ نیاز داریم». البته «مت کورالو» (Matt Corallo)، توسعه‌دهنده بیت‌کوین کور به ماسک خاطرنشان کرد که مشکل سرعت پایین تراکنش‌های بیت‌کوین را می‌توان از طریق بومی‌سازی شبکه لایتنینگ (Lightning Network) حل کرد.

منبع: cointelegraph.com

سناتورهای ایالات متحده خواستار تحقیق در کمیسیون بورس و اوراق بهادار شدند

سناتور ایالات متحده

سناتورهای ایالات متحده پس از هک حساب کاربری اکس کمیسیون بورس و اوراق بهادار و انتشار خبر نادرست تایید ETF‌های اسپات بیت‌کوین، از کنگره خواستند تا در مورد این آژانس تحقیقاتی انجام دهد. سناتور «بیل هاگرتی» (Bill Hagerty) در پستی گفت: «همان‌طور که اگر یک شرکت سهامی عام مرتکب چنین اشتباه بزرگی در بازار شود باید به کمیسیون بورس پاسخ‌گو باشد، کنگره نیز می‌خواهد بداند که دقیقن چه اتفاقی رخ داده است». سناتور «سینتیا لومیس» (Cynthia Lummis)، همچنین از این رگولاتور خواست تا درباره رویدادهایی شفاف‌سازی کند که به انتشار این خبر منجر شد.

منبع: cointelegraph.com

دبیر ستاد ملی رمزارزش‌ها: ۲۰ نهاد در کشور با ارزهای دیجیتال درگیر هستند

«محسن رضایی صدرآبادی»، دبیر ستاد ملی رمزارزش‌ها گفت: «بیش از ۲۰ نهاد کشور از جمله بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت صمت، وزارت نیرو و وزارت نفت با این پدیده درگیر هستند و نهادسازی برای مواجهه مطلوب با آن ضروری است.» او با بیان این‌که اهمیت این حوزه در کشور درک نشده، زیرا هنوز به بحران تبدیل نشده است، گفت: «تنها در بازه انتهای سال ۱۳۹۹ و اوایل ۱۴۰۰ به‌دلیل ورود گسترده مردم برای خرید رمزدارایی‌ها، این حوزه مقداری مورد توجه قرار گرفت، ولی در مجموع اهمیت آن به‌درستی درک نشده است. این حوزه تهدید‌ها و فرصت‌های بالقوه‌ای دارد که بروز و ظهور آن به کیفیت عملکرد ما وابسته است. تا زمانی‌که کار ایجابی و عملیاتی جدی نکنیم این حوزه هیچ فرصتی برای ما نخواهد داشت، از طرف دیگر تهدید‌های این حوزه به‌ناچار و به‌دلیل بی‌توجهی مسوولان، از حالت بالقوه به بالفعل تغییر می‌کند.» او با بیان این‌که باید در مواجهه با این حوزه تعارف را کنار بگذاریم، افزود: «این‌که هرگونه مبادله برای مردم ممنوع باشد و در طرف مقابل درگاه پرداخت از طرف دولت به پلتفرم‌ها داده شود، متناقض است. این‌که گفته شود قصد دامن زدن و ترویج نداریم، دلیلی منطقی برای اتخاذ سیاست سکوت و اقدامات متناقض نیست و حاکمیت باید با شفافیت با این حوزه و مردم برخورد کند.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

جیم کرامر: نمی‌توان بیت‌کوین را کُشت

جیم کرامر

«جیم کرامر» (Jim Cramer)، شخصیت تلویزیونی و تحلیل‌گر اقتصادی، در برنامه خود اظهار کرد که شما نمی‌توانید بیت‌کوین را بکشید، زیرا این‌جاست که بماند. کرامر دارایی دیجیتال را «واقعیت» نامید که بسیاری باید با آن کنار بیایند و آن را «شگفتی فناوری» دانست. او پیش از این منتقد ارزهای دیجیتال بود، اما به دنبال افزایش بیت‌کوین به بالاترین سطح خود در ۲۱ ماه اخیر، احساسات خود را نسبت‌به ارزهای دیجیتال تغییر داد.

منبع: thestreet.com

اقدامات سازمان بانکداری اروپا برای تعمیق پیوند بین بانک‌ها و شرکت‌های رمزارزی

اقدامات بانکداری

سازمان بانکداری اروپا، نهادی که آزمون‌های ریسک را بر بانک‌های این اتحادیه اجرا می‌کند، اقدامات بیشتری را برای پیش‌بینی فشار در موسسات مالی غیربانکی انجام خواهد داد. این موسسات شامل شرکت‌ ارزهای دیجیتال هم می‌شود و این‌که چه تاثیری بر وام‌دهندگان می‌گذارند. «خوزه مانوئل کامپا» (Jose Manuel Campa)، رییس این سازمان گفت: «نگرانی درباره گسترش این فشارها، نیاز به کاوش عمیق‌تر در پیوندهای بین بانک‌ها و سایر شرکت‌های مالی را ایجاد کرده است. ما باید درکی از کل زنجیره اساسی در موسسات مالی غیربانکی داشته باشیم». طبق گزارش فایننشال تایمز، این موسسات حدود ۲۱۹تریلیون دلار، معادل حدود نیمی از دارایی‌های مالی جهان را در اختیار دارند.

منبع: coindesk.com

کاهش بیش از ۵۰درصدی هک‌ ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳

هک ارز دیجیتال

هکرها در سال ۲۰۲۳ حدود ۱.۸۵میلیارد سرقت کردند که نسبت‌به رقم ۴میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۲، حدود ۵۴ درصد کاهش داشته است. البته تعداد حملات نسبت‌به سال ۲۰۲۲ در حدود ۱۶۰ حمله ثابت باقی مانده است. هکرها به‌طور میانگین در جریان هر یک از حملات نزدیک به ۳۰میلیون دلار سرقت کرده‌اند. در جریان هر یک از بزرگ‌ترین حملات زیرساختی انجام‌شده علیه اویلر فایننس (Euler Finance) در مارس، مولتی‌چین (Multichain) در جولای، میکسین نتورک (Mixin Network) در سپتامبر و پولونیکس (Poloniex) در نوامبر، بیش از ۱۰۰میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت رفته است.

منبع: cryptoslate.com

ثروت چانگ‌پنگ ژائو در ۲۰۲۳ بیش از ۲۵ میلیارد دلار افزایش یافت

چانگ پنگ ژائو

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، «چانگ‌پنگ ژائو» (Changpeng Zhao) در صدر فهرستی از کارآفرینان ارزهای دیجیتال قرار دارد که در سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش ارزش خالص ثروت تخمینی خود بودند. «کمپبل هاروی» (Campbel Harvey)، استاد مالی در دانشگاه دوک که بازارهای دارایی دیجیتال را مطالعه می‌کند، در این باره گفت: «سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال برای افراد ضعیف نیست. باید برای فراز و نشیب‌های دیدنی آماده باشید. دلیلی وجود دارد که این سرمایه‌گذاران میلیاردر هستند و این شانس نیست. آن‌ها وسوسه نمی‌شوند که دارایی‌های خود را در قیمت‌های پایین رها کنند. آن‌ها به فرصت‌های بلندمدت این فضا اعتقاد دارند.» رشد ثروت ژائو بیش از پنج برابر جریمه ۴.۳ میلیارد دلاری است که بایننس پذیرفت به مقامات آمریکایی بپردازد. ثروت او در حال حاضر بیش از ۳۷ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که شامل سهام او در بایننس (Binance)، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، است.

منبع: theedgemalaysia.com

ورلدکوین فعالیت خود را در سنگاپور آغاز کرد

ورلد کوین

ورلدکوین (Worldcoin) پس از کاهش فعالیتش در هند، خدمات تایید هویت خود را برای ساکنان سنگاپور راه‌اندازی کرد. این پروژه گفت که اسکنرهای عنبیه‌اش در پنج نقطه از سنگاپور در دسترس خواهد بود. طبق اطلاعات وب‌سایت ورلدکوین، خدمات تایید هویت این پروژه هم‌اکنون در ۱۱ کشور، ازجمله ایالات متحده در دسترس است. مقامات قضایی برخی از کشورها مانند کنیا، این پروژه را به‌دلیل نگرانی‌ از حفظ حریم خصوصی افراد به حالت تعلیق درآوردند. تاکنون بیش از پنج میلیون نفر، حدود ۰.۰۶ درصد از کل جمعیت جهان، با استفاده هویت خود حساب ورلدکوین ایجاد کردند.

منبع: cointelegraph.com

ژاپن، مالیات شرکت‌ها از سود تحقق‌نیافته ارزهای دیجیتال را حذف می‌کند

ژاپن

دولت ژاپن در ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳ اصلاحات مالیاتی جدید خود را منتشر کرد که از یک آوریل، شروع سال مالی ژاپن، اجرایی خواهد شد. پیش‌از این، شرکت‌های ژاپنی ملزم‌به پرداخت مالیات بر ارزهای دیجیتال خود بودند؛ بر اساس تفاوت بین ارزش بازار و ارزش دفتری و صرف‌نظر از این‌که شرکت این ارز‌های دیجیتال را فروخته است یا خیر. اما اکنون فقط سود حاصل از فروش ارزهای دیجیتال توسط شرکت‌ها مشمول مالیات خواهد شد، مشابه آن‌چه که طبق قوانین ژاپن برای سرمایه‌گذاران خرد اعمال می‌شود. آژانس خدمات مالی این کشور، طرح حذف سود تحقق‌نیافته ارزهای دیجیتال را در آخر ماه اوت (مرداد) ارایه کرده بود.

منبع: cryptobriefing.com

بانک مرکزی نیجریه ممنوعیت تعامل با ارزهای دیجیتال را لغو کرد

بانک مرکزی نیجریه که در سال ۲۰۲۱ تعامل با ارزهای دیجیتال را برای بانک‌های این کشور منع کرده بود، به‌تازگی اعلام کرد که این محدودیت‌ها را لغو کرده است. بخشنامه جدید بانک مرکزی نیجریه در رابطه با ارزهای دیجیتال حاوی دستورالعمل‌هایی جهت تعیین حداقل استانداردها و الزامات راه‌اندازی حساب و ارتباط با موسسات بانکی برای ارایه‌دهندگان خدمات مرتبط با دارایی‌های مجازی است.

منبع: dailycoin.com

روبل دیجیتال وارد قوانین مالیاتی روسیه شد

روبل دیجیتال

روبل دیجیتال با امضای «ولادیمیر پوتین» (Vladimir Putin) وارد قانون مالیاتی این کشور شد. روسیه از روبل دیجیتال به‌عنوان وسیله‌ای با هدف دور زدن محدودیت‌های مالی به دلیل تحریم‌های اعمال‌شده علیه این کشور استفاده می‌کند. این قانون به مقامات روسی این امکان را می‌دهد تا در صورتی‌که مالیات‌دهندگان وجوه کافی در حساب‌های بانکی خود نداشته باشند، ارز دیجیتال را بازیابی کنند. همچنین، امکان تعلیق تراکنش‌ حساب‌های روبل دیجیتال را فراهم کرده و اپراتورها را ملزم می‌کند که با ارایه سند نشان دهند وجوه از حساب مالیات‌دهندگان برداشت شده است.

منبع: coindesk.com

رای‌دهندگان انتخابات آمریکا به‌دنبال نامزدی آشنا با فناوری هستند

بر اساس یک نظرسنجی که توسط شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل انجام شده، حدود ۷۳ درصد از افرادی که در این نظرسنجی درباره نقش ارزهای دیجیتال در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده شرکت کردند، گفتند که نامزدها باید در مورد فناوری نوآورانه مطلع باشند. بر اساس این نظرسنجی، آن‌ها معتقدند یک نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده باید دیدگاه آگاهانه‌ای درباره فناوری‌های نوآورانه مانند هوش مصنوعی یا ارز دیجیتال داشته باشد.

منبع: cointelegraph.com

اولین تراکنش برون‌مرزی ۱۴میلیون دلاری خرید طلا با استفاده از یوان دیجیتال انجام شد

14 میلیون

طبق گزارش‌ رسانه‌های محلی، شعبه شانگهای بانک چین با موفقیت تراکنش برون‌مرزی ۱۴میلیون دلاری برای خرید طلا با استفاده از یوان دیجیتال را از طریق هیئت بین‌المللی بورس تبادل شانگهای پردازش کرد. درحال‌حاضر این بانک یکی از حامیان اصلی پروژه آزمایشی یوآن دیجیتال است و به‌تازگی واردات سنگ آهن به چین از طریق این ارز دیجیتال را تسهیل کرده است. این شرکت همچنین با موسسات خارجی برای توسعه یوان دیجیتال همکاری می‌کند. «شی‌ جین‌پینگ» (Xi Jinping)، رییس‌جمهور چین نیز در جریان سخنرانی در اجلاس سازمان همکاری شانگهای در ماه ژوئیه ۲۰۲۳، بر اهمیت ارزهای دیجیتال بانک مرکزی در انجام معاملات برون‌مرزی تاکید کرده بود.

منبع: cointelegraph.com

لینک کوتاه: https://www.bcamag.com/oono
تحریریه پژوهشنامه بلاک‌چین
تحریریه پژوهشنامه بلاک‌چین
مقاله‌ها: 9

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *